یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 230011

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از افزایش شاخص آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی از روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) خبر داد.

افزایش آلودگی هوا از سه‌شنبه

سلامت نیوز:مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از افزایش شاخص آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی از روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، با گذر سامانه بارشی به سمت نیمه شرقی کشور امروز برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش باران و رعد و برق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
 
استان‌های پربارش
وی با اشاره به اینکه شرق دریای خزر امروز مواج است، گفت:  شدت بارش در این مدت در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود همچنین امروز در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران و وزش باد رخ خواهد داد.
 
وقوع گرد وغبار در پنج استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۲۲ آبان ماه) بارش باران درشمال شرق ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: روز یکشنبه به علت وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق یزد، شرق کرمان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان گرد و خاک رخ خواهد داد.
 
افزایش غلظت آلاینده‌ها
به گفته وظیفه، از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش‌بینی می‌شود همچنین به سبب نفوذ زبانه پرفشار روی خلیج فارس، روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.
 
تهران فردا صاف است
وی در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha