پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که میزان انرژی که 8 ساعت بیداری در طول شب مصرف می‌شود معادل انرژی مصرف شده در 3 کیلومتر پیاده روی است.

شب بیداری برابر با 3 کیلومتر راه رفتن انرژی مصرف می‌کند
به گزارش مهر، آیا شما از دسته آدم‌هایی هستید که در طول شب بیدار می‌مانند و پای تلویزیون می‌نشینند و یا از آن دسته افرادی هستید که دچار بی‌خوابی هستند و تمام طول شب را در تخت خواب جابجا می‌شوند و ستاره‌ها را می‌شمارند؟

نتایج تازه‌ترین تحقیقات تیمی از پژوهشگران دانشگاه کلورادو به سرپرستی "کنث رایت" با محاسبه میزان انرژی مصرف شده در طول خواب و بیداری نشان داد که در هر دوی این موارد شما معادل 3 کیلومتر راهپیمایی انرژی مصرف کرده‌اید.

"کنث رایت" در این خصوص اظهار داشت: "ما کشف کردیم افراد زمانی که در تخت بیدار می‌مانند نسبت به وقتی می‌خوابند انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. 8 ساعت بیداری در تخت حدود 135 کالری بیشتر از 8 ساعت خوابیدن در تخت می‌سوزاند."

این پژوهشگر افزود: "میزان صرفه جویی انرژی در طول خواب نسبتا کم به نظر می‌رسد اما در حقیقت نتیجه آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم."

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، با آزمایش بر روی 7 بزرگسال سالم نشان دادند که مصرف انرژی 24 ساعت بی خوابی بیشتر از 7 درصد مصرف انرژی یک شب با خواب عمیق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha