یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 230023

یک متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات به جزئیات و عواقب خطرناک پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا و آسیب جدی که به مغز کودک وارد می‌شود، پرداخت.

خطرات مغزی پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات به جزئیات و عواقب خطرناک پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا و آسیب جدی که به مغز کودک وارد می‌شود، پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،علیرضا زالی  درباره معایب و خطرات مغزی پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا اظهار داشت: گاهی در برخی از مناطق کشور این مسئله عادت شده است تا برای اینکه نشاطی در شیرخواران ایجاد شود آنها را به بالا پرتاب می‌کنند، چون وقتی شیرخوار به سمت بالا پرتاب می‌شود یک هیجان برای او ایجاد می‌شود و نشاط ظاهری دارد و افراد با خنده و تبسمی که بر لب او  می‌نشیند، تصور می‌کنند این عمل، کار نشاط آوری است.

این متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات ادامه داد: پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا، بسیار خطرناک است و کاملاً باید از این عمل اجتناب کرد، زیرا علت آن است که در شیرخواران اندازه سر نسبت به بقیه بدن بیشتر است و چگالی، حجم جمجمه و مغز نسبت به بدن تناسب آن متفاوت است و با این کار یکی از مخرب‌ترین فرآیندهای آسیب رسان به مغز، که اساساً تغییر شتاب می‌گویند رخ می‌دهد، به همین دلیل است در حوادث ترافیکی می‌بینیم که بیشترین آسیب به مغز وارد می‌شود.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: هر موقع که شتاب علاوه بر خود سرعت از شتاب بالا به پایین یا از پایین به بالا رخ دهد این را در اصطلاح پزشکی به آن «اکسلریشن» می‌گویند که یکی از مخرب ترین فرآیندهای آسیب رسان به بافت مغز است.

زالی خاطرنشان کرد: با پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا و به خاطر حجم و چگالی بالاتر مغز نسبت به بدن؛ متاسفانه بر اثر این سندرم؛ آسیب جدی به مغز وارد می‌شود و این کار حتماً آسیب رسان است و می‌تواند مشکلات مغزی در بچه ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha