باوجود کمبود شدید پزشک در شهرستان بروجرد و مشکلات شدید در این بخش، اما از ۶۷ پزشک سهمیه استان لرستان تنها یک پزشک جراح مغز و اعصاب به این شهرستان تعلق گرفت.

"تنها یک پزشک" سهم شهرستان بروجرد از ۶۷ پزشک اختصاص‌یافته به لرستان

سلامت نیوز: باوجود کمبود شدید پزشک در شهرستان بروجرد و مشکلات شدید در این بخش، اما از ۶۷ پزشک سهمیه استان لرستان تنها یک پزشک جراح مغز و اعصاب به این شهرستان تعلق گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر بنا به اعلام قبلی تعداد 67 پزشک عمومی و متخصص به استان لرستان بر اساس سهمیه‌بندی پزشکان توسط وزارت بهداشت و درمان تعلق گرفت که این تعداد پزشک بتواند کمبود کادر درمانی این استان را برطرف نماید.

بارها و بارها توسط مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد کمبود شدید کادر درمانی در این شهرستان به وزارت بهداشت از طریق نمایندگان این شهرستان در مجلس و یا علوم پزشکی استان و یا به‌صورت مستقیم اعلام‌شده بود تا نیاز این شهرستان به‌ویژه در آستانه افتتاح بیمارستان 230 تختخوابی آیت‌الله بروجردی منعکس شود.

اما امروز در کمال تعجب رسید که از 67 پزشک سهمیه استان لرستان تنها یک پزشک جراح مغز و اعصاب به بروجرد تعلق‌گرفته که این سهمیه هم مستقیماً از وزارتخانه به بروجرد اختصاص‌یافته است.

البته در میان ابلاغ‌های دریافت شده پزشکان برای شهرستان بروجرد یک متخصص روان‌پزشک نیز در نظر گرفته‌شده که بنا به گفته مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیازی به حضور چنین تخصصی در بروجرد نیست و به‌اندازه کافی روان‌پزشک در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

این اتفاق در حق شهرستان بروجرد در حالی رخ می دهد که زمان افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی به دلایل مختلف ازجمله کمبود نیرو بارها و بارها به تعویق افتاده و این بیمارستان برای افتتاح به 12 پزشک عمومی علاوه بر تخصص‌های دیگری همچون متخصص رادیولوژی نیاز دارد.

ابلاغ سهمیه محدود دونفری پزشکان به این شهرستان در حالی صورت گرفته که امسال از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای جذب 11 متخصص و فوق تخصص اعلام نیاز شده بود تا بخشی از کمبود 33 پزشک متخصص و فوق تخصص در تخصص‌های زنان، قلب و عروق، داخلی، جراح عمومی و طب اورژانس این شهرستان را پوشش دهد.

بااین‌حال دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بدون در نظر گرفتن تمامی قواعد مرسوم اقدام به تقسیم‌بندی 67 پزشک تعلق‌گرفته به این استان کرده تا بار دیگر شهروندان بروجردی در ناکامی‌های تنگ نظرانه گرفتار آیند.

به‌رغم اینکه بارها نیازهای درمانی این شهرستان از سوی همین خبرگزاری منتشرشده است اما مسئولان استانی پاسخی به مطالبه گری مردم نداده و همچنان حاضر به پاسخگویی و دادن هرگونه مصاحبه‌ای در این مورد نیستند.

این در حالی است که کامران سبزیان رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد پیش‌ازاین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به کمبود نیروی متخصص در تمامی تخصص‌های درمانی در شهرستان بروجرد گفته بود که در برخی دیگر از تخصص‌ها همچون متخصص طب اورژانس که باید برای هر بیمارستان سه متخصص وجود داشته باشد پزشک متخصص در این شهرستان وجود ندارد.

وی همچنین بابیان اینکه به‌اندازه کافی بر اساس سرانه جمعیتی این شهرستان پزشک متخصص وجود ندارد، تأکید کرده بود که مکرراً به دستگاه‌های بالادستی همچون دانشگاه علوم پزشکی این مطالبه منعکس و قول‌هایی در این زمینه داده‌شده که در آبان ماه نسبت به تأمین بخشی از نیروهای متخصص اقدام شود.

اما نتیجه همه مطالبه گری‌های مسئولان بروجرد اختصاص تنها یک پزشک به این شهرستان بود تا بازهم افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی و رفع نیازهای درمانی این شهرستان تبدیل به سوءتفاهم‌های مسئولان لرستان با این شهرستان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • hsn ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا مارو از دست ظلم خرم آباد نجات بدهد.اسرائیلم با فلسطین اینجوری نمی کنه که اینا انجام میدن.