چهارمین کارگاه کشوری نظام مراقبت عفونت بیمارستانی ویژه کارشناسان و پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز ، در این کارگاه دکتر محمد مهدی ناصحی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به این مطلب که در بهترین شرایط و استانداردها پنج درصد بیمارن به عفونتهای بیمارستانی مبتلا می شوند، گفت: در کشور ما 13 درصد بیمارانی که بیش از 48 ساعت در بیمارستان بستری هستند به عفونتهای بیمارستانی مبتلا می شوند.

دکتر ناصحی افزود: طرح نظام مراقبت عفونت بیمارستانی از سال 86 در ایران اجرایی شد و در مازندران نیز در 5 بیمارستان امام خمینی (ره) ساری، بوعلی سینا ساری، رازی قائمشهر، امام رضا آمل و شهید رجایی تنکابن اجرا شد و کمیته ای بعنوان کمیته کنترل عفونت بیمارستانی در این مراکز تشکیل و مشغول بکار شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان مازندران گفت: در این طرح کارشناس نظام مراقبت از عفونت بیمارستانی با تشکیل کمیته ای به سرپرستی رییس بیمارستان موارد ابتلا به عفونت بیمارستانی  و دلایل آن را جهت راهکارهای مناسب بررسی می کند.

دکتر ناصحی عمده عفونت های بیمارستانی را در بخشهای آی سی یو و نوزادان عنوان کرد و افزود : عفونتهای بیمارستانی بیشتر شامل عفونتهای ادراری ، بعد از جراحی ، تنفسی و عفونتهای خونی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران  از اجرای طرح نظام مراقبت عفونت بیمارستانی در کل بیمارستانهای استان خبر داد و افزود : در 17 بیمارستان دیگر استان از سال 90 این طرح اجرایی می شود.

گفتنی است این کارگاه دو روزه، با شرکت 170 نفر از 150 بیمارستان تحت پوشش هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha