بانك اطلاعات خیرین در استان تهران ساماندهی شده و تا كنون 15 هزار خیر شناسایی و بیش از 7 تا 8 هزار خیر در نرم افزار مربوطه به ثبت رسیده اند.

به گزارش سلامت نیوز ، علی رستمیان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان تهران با اعلام این خبر،  گفت: در اغلب مناطق استان تهران، هیات های  مدیره‌ تشكیل شده و یا در حال تشكیل است و: قول می‌دهیم تا دو سال آینده نهضتی فراگیر از سوی خیرین سلامت با هدف تامین سلامت مردم راه‌اندازی شود.
وی ضمن ابراز نگرانی از برخوردهای سلیقه‌ای برخی بیمارستان‌ها با مجمع خیرین سلامت، گفت: بر این اساس تدوین آیین ‌نامه‌ای در این زمینه پیشنهاد می‌شود تا پس از بررسی‌های كارشناسی و حقوقی در صورتی كه منافاتی با شرح وظایف بیمارستان‌ها نداشت، این آیین نامه به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ شود تا مجمع خیرین سلامت با سلایق مختلف در بیمارستان‌ها مواجه نشود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان تهران از تسری حركت های خیر خواهانه ایران به كشورهای دیگر خبر داد و افزود: در جریان فعالیت های مجمع، چند خیر از كشورهای كویت و امارات نیز به جمع خیرین پیوستند و در نظر داریم تا با برگزاری نشستی با دیگر خیرین این كشورها گزارشی از نیازها را به اطلاع خیرین خارج از كشور برسانیم.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت خیرین در بیمارستان های مختلف گفت: در بیمارستان حضرت رسول و فیروزگر اقدامات زیر بنایی مناسبی صورت گرفته از جمله آنكه در بیمارستان فیروزگر یك میلیارد و 800 میلیون تومان برای خرید تجهیزات هزینه شده و بسیاری از فضاها و بخش های قدیمی آن بازسازی شده است.
رستمیان با اشاره به نا تمام ماندن برخی كارها در بیمارستان رازی و امیر اعلم گفت: با تشكیل كمیته ای از محل بناهای نا تمام بیمارستان بازدید شده و افرادی مسئولیت پیگیری و اتمام كار در این بیمارستان ها را بر عهده گرفته اند.
وی ضمن قدردانی از دكتر لاریجانی، رهنمودها و راهنمایی های ایشان را موجب صرف بهینه منابع دانست و گفت: اگر چه كارهای انجام شده تا كنون به لحاظ عدد و رقم زیاد است اما هنوز خیرین را راضی نكرده و با اعلام آمادگی در انتظار فعالیت های بیشتر و بزرگ تر هستند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان تهران، روند فعالیت خیرین در شهرستان ها را به دلیل كمتر بودن سیستم بروكراسی اداری آسان تر خواند و تصریح كرد: در شهرستان ها با تفویض اختیاری كه به روسای دانشگاه ها شده، مسیر دریافت مجوز برای فعالیت های خیرین سرعت بیشتری داشته و كارها از روند بهتری برخوردار است.
وی افزود: این در حالی است كه در تهران علی رغم دستور برخی معاونین وزیر بهداشت برای انجام كاری، هنوز موفق به كسب مجوز رسمی و انجام این امور نشده ایم.
رستمیان در پایان خواستار ایجاد سازو كاری برای تسهیل شرایط فعالیت خیرین در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا ذولفی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    با سلام اینجانب بدلیل مشکلات مالی ناشی از بیماری همسرم ( سرطان سینه) و تحمل هزینه های سنگین وهم اکنون جهت تهیه مسکن و جهیزیه دخترم شدیدا به کمک مالی نیاز دارم تقاضای عاجزانه دارم کمک نمائید