شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 23006

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: انواع سرطان در كودكان و نوجوانان هم مانند بزرگسالان دیده می‌شود زیرا سرطان بیماری مرتبط با سن نیست و نمی‌توان گفت سن بروز سرطان در كشور كاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس حسن امامی رضوی در پاسخ به این پرسش كه آیا با توجه به مشاهده سرطان و مرگ ناشی از آن در بین نوجوانان و كودكان آیا سن بروز سرطان در كشور كاهش یافته است، توضیح داد: سرطان بیماری نیست كه با سن مرتبط باشد بنابراین مشاهده این بیماری در بین كودكان و نوجوانان نشانه افزایش این بیماری و پایین آمدن سن بروز این بیماری نیست.

وی ادامه داد:‌ انواع بیماری سرطان در سنین كودكی و در بین كودكان هم وجود دارد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم سن بروز سرطان در كشور كاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در كشور نظام ثبت سرطان وجود دارد و همه موارد بروز این بیماری ثبت می‌شود، آمارهای ثبت شده نیز چنین موضوعی را نشان نمی‌دهد كه سن بروز سرطان در كشور پایین آمده باشد و اطلاعات ثبت سرطان همچنین نشان نمی‌دهد كه با افزایش موارد و شیوع بیشتر سرطان در كشور مواجه شده باشیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم اخیراً افزایش قابل توجه موارد سرطان را در كشور داشته‌ایم اما به طور طبیعی با توجه به اینكه جمعیت كشور به سمت میانسالی و سالمندی پیش می‌رود و پیرتر می‌شود با توجه به اینكه هر چه سن بالاتر رود میزان احتمال بروز سرطان بیشتر می‌شود افزایش موارد این بیماری را به طور نسبی داریم اما این به معنای افزایش شیوع بیماری سرطان در كشور نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha