معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.

کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در مناطق زلزله زده/ تخریب بیمارستان سرپل ذهاب

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امید عبدی، با بیان اینکه  از زمان رخداد این حادثه، در محل ستاد بحران استان رسیدگی به وضعیت مصدومان و حادثه دیدگان آغاز شده است، اظهار کرد: از ابتدای حادثه  شب حادثه تا اوایل بامداد امروز تمامی داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستانهای شهرستان‌های جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تأمین و به آن مکانها انتقال یافت و مشکل کمبود دارویی نیز وجود نداشت، اما از آنجا که پس از  انجام عملیات آوار برداری  آمار  کشته شدگان و مصدومان افزایش یافت وضعیت کاملا متفاوت شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در استان کرمانشاه - حوالی ازگله و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ شهرهای همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان نیز تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند که امیدواریم اوضاع آنها به دشواری وضعیت ایجاد شده در کرمانشاه نباشد.

بر اساس گزارش وبدا، عبدی همچنین تصریح کرد: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده است و در حال حاضر کمبود شدیدی از نظر دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد و  مناطق زلزله زده به امداد رسانی ستادی  نیاز شدیدی دارند. هم اکنون نیز جلسه‌ای اضطرای  با شرکت‌های توزیع دارو و تجهیزات استان کرمانشاه در حال برگزاری است تا  در حد ممکن مشکلات برطرف شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه نیروهای امدادی و مدیریت بحران اعزام شده به مناطق حادثه دیده  در حال تلاش بی وقفه هستند تا بحرانها را به حداقل برسانند، از مردم خواست ضمن حفظ خونسردی کامل و ایجاد وقفه در کار آنها، این افراد را در انجام بهتر وظایف یاری رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha