یك فوق‌تخصص چشم‌پزشكی گفت: در صورت تماس چشم با مواد شیمیایی نظیر لوله بازكن‌ها، آمونیاك، پودر ماشین‌لباسشویی، گاز پاك‌كن و مایع ظرفشویی بیشترین آسیب چشمی ایجاد می‌شود.

سلامت نیوز : مهدی بهنیا در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه آسیب‌های شیمیایی از عواملی است كه بینایی چشم را به خطر می‌اندازد، اظهار داشت: آسیب‌های شیمیایی چشم زیاد اتفاق می‌افتند و در برخی اوقات می‌تواند منجر به از دست رفتن چشم شوند.

وی گفت: حلال‌ها، مواد آرایشی و ضد عفونی كننده، محلول‌های لوله باز كن، گاز پاك كن، آمونیاك و محلول‌های سفید كننده كه بیشتر در منزل و محل كار قرار دارند، از جمله موادی به شمار می‌روند كه در صورت ورود به چشم آسیب شیمیایی را ایجاد می‌كنند.

این فوق‌تخصص چشم‌پزشكی با اشاره به اینكه آسیب‌های چشمی شیمیایی در كمترین زمان رخ می‌دهد، افزود: در صورتی كه فرد با هر یك از مواد شیمیایی دچار آسیب چشمی شود، وضعیت اورژانسی پیدا كرده از این رو باید فوراً اقدامات درمانی را برای وی انجام داد.

بهنیا افزود: آسیب‌های شیمیایی شایع چشم موجب تخریب سطحی چشم می شود. در این وضعیت دید فرد هیچ مشكلی پیدا نمی‌كند اما در صورت تماس چشم با مواد شیمیایی نظیر لوله بازكن‌ها، آمونیاك، پودر ماشین‌لباسشویی، گاز پاك‌كن و مایع ظرفشویی بیشترین آسیب چشمی ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص شبكیه چشم با بیان اینكه مدت ماندگاری علائم و آسیب چشم به نوع و مقدار ماده شیمیایی بستگی دارد، خاطرنشان كرد: قرمزی چشم و سطح پلك، سوزش، احساس درد، اشك‌ریزش شدید در چشم از علائم آسیب‌های چشمی با مواد شیمیایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha