طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به فشارخون بالا با پیروی از رژیم غذایی حاوی سدیم پایین سریع تر بهبود می یابند.

کنترل فشارخون بالا با رژیم غذایی کم سدیم

سلامت نیوز:طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به فشارخون بالا با پیروی از رژیم غذایی حاوی سدیم پایین سریع تر بهبود می یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان مرکز پزشکی دیکونز بوستون، تلفیق مصرف کم سدیم همراه با رژیم غذایی DASH (رژیم غذایی مخصوص افراد مبتلا به فشارخون بالا) یا هر یک از این رژیم غذایی به تنهایی می تواند به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

در رژیم غذایی DASH بر دریافت میزان مناسب مواد خوراکی و مغذی نظیر میوه، سبزیجات، و غلات کامل در کنار لبنیات کم چرب یا فاقد چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، دانه ها و مغزیجات آجیلی به منظور کاهش فشارخون بالا و کنترل آن تاکید می شود.

در این مطالعه، محققان ۴۱۲ فرد بزرگسال مبتلا به فشارخون سیستولیک را به مدت چهار هفته تحت رژیم غذایی کم سدیم یا رژیم غذایی DASH قرار دادند.

شرکت کنندگان از لحاظ فشارخون به چهار گروه تقسیم شدند: کمتر از ۱۳۰ mmHg، بین ۱۳۰ و ۱۳۹، بین ۱۴۰ و ۱۵۹، و ۱۵۰ mmHg یا بالاتر.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که مصرف میزان سدیم شان را کاهش دادند یا از رژیم غذایی DASH پیروی می کردند اما میزان سدیم شان را کاهش ندادند، شاهد فشار خون سیستولیک پایین تری بودند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha