مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت گفت: نتایج بررسی ها در دنیا نشان داده است که 80 درصد بهبودی بیماران به نقش خوب پرستاران وابسته است.

سلامت نیوز : مرضیه معطری در گفت وگو با پایگاه نظام پرستاری کشور اظهار کرد: پرستار می تواند با برنامه های آموزشی و حمایتی بیمار و خانواده اش را به لحاظ روانی برای پذیرش بیماری آماده کند و با مساعدت پرستار، خانواده هم درگیر درمان فرد دیابتی شود.

وی ادامه داد: پرستار می تواند به عنوان یک هماهنگ کننده اصول صحیح تغذیه و فعالیت های بدنی مناسب را به بیمار آموزش دهد و بر بیماری مدیریت داشته باشد.

این دانشیار دانشکده پرستاری و مامایی شیراز گفت: متخصصان معتقدند آموزش نقش مهم و کلیدی در کنترل بیماری دیابت دارد از این رو پرستاران هم با نقش آموزشی خود می توانند بیمار را با بیماری خود آشنا و حتی مدیریت بر بیماریش را آموزش دهند.

معطری با اعتقاد به اینکه بیماران اطلاعات لازم را در خصوص بیماریشان در مطب پزشکی دریافت نمی کنند، یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان داده است که دو سوم بیماران اطلاعات آموزشی را در مطب پزشکان دریافت نمی کنند و پرستاران می توانند این خلا آموزشی را پر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha