سازمان غذا و داروی آمریکا برای اولین بار به قرصی مجوز داد که ورود خود را به معده اعلام می‌کند.

تایید اولین قرص دیجیتالی جهان، انقلاب در صنعت پزشکی یا ناقض حریم خصوصی؟

سلامت نیوز:سازمان غذا و داروی آمریکا برای اولین بار به قرصی مجوز داد که ورود خود را به معده اعلام می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این دارو نسخه جدیدی از داروی آریپی پرازول با نام تجاری «ابیلیفای» است که برای درمان بیماری‌هایی چون افسردگی، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی بکار می‌رود.

داروی دیجیتالی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا بتوانند درمان بیمارانشان را پیگیری کنند. اهمیت این دارو بدان سبب است که فراموش کردن مصرف دارو در برخی بیماران می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت آنان داشته باشد.

این قرص حاوی حسگری است که در زمان بلعیده شدن و تماس با مایعات معده فعال شده و اطلاعات را به موبایل فرد ارسال می‌کند.

به دلیل آنکه در این روش درمانی اطلاعات شخصی بیمار در دسترس پزشک قرار می‌گیرد، در زمان استفاده از این دارو بیمار باید به پزشک خود اجازه رسمی دهد تا به سوابق دارویی وی دسترسی یابد.

براساس اعلام مدیران شرکت «اُتسوکا» مبتکر این طرح که دفتر مرکزی آن در توکیو ژاپن قرار دارد، این شرکت بزودی در کنار ارائه ابیلیفای متداول، این قرص دیجیتالی را نیز به مشتریان ارائه خواهد کرد.

درصورت موفقیت این طرح، می‌توان از آن برای درمان سایر بیماری‌های جسمی و روانی استفاده کرد. زمان و میزان دقیق دریافت دارو در بسیاری از بیماری‌ها تعیین کننده است و همچنین آگاهی به وضعیت مصرف میزان دارو به پزشکان این امکان را می‌دهد تا گام‌های استوارتری در زمینه درمان بیماران بردارند.

به گزارش یورونیوز، با این حال هنوز اختلاف نظرها بر سر این مساله وجود دارد که این دارو به دلیل قابلیت‌هایش از سویی می‌تواند اثر مثبتی بر روند درمان و بهبود بیماران داشته باشد و از سوی دیگر می‌تواند حریم خصوصی بیماران را نقض کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha