یافته های محققان آمریکایی نشان می دهد دارندگان گروه خونی A, B و AB در زمان بروز آلودگی هوا نسبت به افراد با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی یا دردهای قفسه سینه هستند.

آلودگی هوا برای این گروه های خونی خطرناک تر است

سلامت نیوز:  یافته های محققان آمریکایی نشان می دهد دارندگان گروه خونی A, B و AB در زمان بروز آلودگی هوا نسبت به افراد با گروه خونی O بیشتر در معرض حمله قلبی یا دردهای قفسه سینه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، پزشکان و محققان موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمونتین در ایالت اوتا با مطالعه روی اطلاعات بیماران در بازه زمانی سال 1993 تا 2007 دریافتند که خطر حمله قلبی یا درد قفسه سینه برای دارندگان گروه خونی A, B و AB در زمان های بروز آلودگی هوا دوبرابر می شود اما در مورد گروه خونی O، تنها 40 درصد است.


به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف،محققان هشدار داده اند افرادی با این گروه های خونی باید در زمان های آلودگی شدید هوا بیشتر در منزل بمانند به ویژه اگر به بیماری های قلبی مبتلا هستند.


دکتر بنجامین هورن/Dr Benjamin Horne، محقق ارشد این مطالعه می گوید: ارتباط بین حمله قلبی و آلودگی هوا در بیماران دارای گروه خونی A, B و AB نباید افراد را مضطرب کند؛ ما اطلاعات لازم را در مورد آلودگی هوا به بیماران ارائه می دهیم، سعی می کنیم به آنها بگوییم در این مواقع چه کاری باید بکنند؛ در خانه و دور از آلودگی هوا بمانند.


میزان سالم ذرات معلق در هوا عموما کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب قلمداد می شود؛ اما در زمان آلودگی هوا اندازه این ذرات در هوا به 60 میکروگرم و بیشتر در متر مکعب می رسد.
این مطالعه نشان می دهد برای هر 10 میکروگرم بیشتر از اندازه سالم، افراد دارای گروه های خونی 25 درصد بیشتر و دارندگان گروه خونی O تنها 10 درصد بیشتر در معرض خطر هستند.
نزدیک به 55 درصد افراد، دارای گروه های خونی A, B و AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند زیرا میزان فاکتور انعقاد خون در این گروه های خونی بیشتر است.


یافته های این مطالعه دیروز (سه شنبه/ 14 نوامبر، 23 آبان) در نشست های علمی انجمن قلب آمریکا در شهر آناهایم کالیفرنیا ارائه شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha