چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 230400

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کامیون ها 30 تا 50 درصد سهم ترددهای شبانه را در تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دارند، گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین است که که نقش پررنگی را در آلودگی هوا دارد.

سهم 50 درصدی کامیون‌ها در آلودگی هوای پایتخت

سلامت نیوز:معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کامیون ها 30 تا 50 درصد سهم ترددهای شبانه را در تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دارند، گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین است که که نقش پررنگی را در آلودگی هوا دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،مسعود تجریشی  درخصوص آلودگی هوای تهران اظهارداشت: در رابطه با آلودگی هوا قانون هوای پاک را داریم و علاوه بر آن برنامه ششم توسعه نیز تعهداتی را برای سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته که اقدامات باید بر اساس این تعهدات انجام شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این سازمان یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است، گفت: الزاماتی در قانون هوای پاک وجود دارد که سازمان محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی وظیفه هماهنگی برای اجرای این قانون را بر عهده دارد. یکی از مولفه ‌هایی که در این قانون به آن اشاره شده سوخت استاندارد و مناسب است. در سال های گذشته کیفیت سوخت توزیعی مناسب نبود اما دولت یازدهم با اقدامات و جدیتی که داشت سوخت از کیفیت مناسبی برخوردار است و در دوره جدید نیز با رایزنی هایی که با وزارت نفت صورت گرفته به مساله کیفیت سوخت نیز توجه شده است.

وی با اشاره به آلودگی خودروها از جمله خودروهای سنگین گفت: یکی از مسایلی که در آلودگی هوای تهران نقش دارد تردد وسایل نقلیه سنگین است که که نقش پررنگی را در آلودگی هوا دارد. در حال حاضر تردد کامیون ها در شب صورت می گیرد اما کامیون ها در آلودگی هوا افزایش یافته است.

تجریشی با بیان اینکه کامیون ها 30 تا 50 درصد سهم ترددهای شبانه را در تولید ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دارند، گفت:  در نظر داریم تا با همکاری وزارت راه و نفت اقداماتی را برای تردد خودروهای سنگین و همچنین سوخت این وسایل نقلیه انجام دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha