محل تصادف 46.7 درصد این افراد مسیرهای برون شهری و 37.4 درصد مسیرهای درون شهری بوده همچنین محل وقوع 15.3 درصد تصادفات منجر به فوت موتورها جاده های روستایی و 0.6 درصد نامعلوم گزارش شده است.

مرگ بیش از چهار هزار موتورسوار در هشت ماهه امسال
سلامت نیوز: رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی، گفت: چهار هزار و 659 موتورسوار در هشت ماهه امسال، در تصادفات رانندگی كشته شدند كه مطابق آمار های موجود 32.9 درصد آنان افراد 18 تا 24 سال بودند.
 
به گزارش  سلامت نیوز، جابر قره داغی، اظهار داشت: سال گذشته هزار و 931 موتور سوار 18 تا 24 ساله در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و در هشت ماهه اول امسال نیز هزار و 535 نفر از كشته شدگان تصادفات موتورسیكلت 18 تا 24 ساله بوده اند.

به گفته این مقام مسوول در سازمان پزشكی قانونی، بر اساس آمارها 33.1 درصد موتورسواران كشته شده در سال گذشته نیز جوانان 18 تا 24 سال بودند كه این امر نشان دهنده بالاتر بودن مرگ موتورسیكلت سواران در این گروه سنی است.

رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی به وقوع بیشتر موارد مرگ موتورسواران در نیمه اول سال اشاره كرد و یادآورشد: آمارها نشان می دهد میزان مرگ موتورسواران عمدتا در نیمه اول سال بیشتر است به نحوی كه در شش ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 353 موتورسوار و در نیمه دوم همان سال دو هزار و 480 موتورسوار در تصادفات جان خود را از دست دادند.

قره داغی افزود: مقایسه آمارهای دو نیمه اول و دوم سال های 87 و 86 نیز به خوبی نشان می دهد كه مرگ موتورسواران در نیمه اول سال بیشتر است و شاید بتوان گفت كه یك دلیل این امر استفاده نكردن از كلاه ایمنی توسط موتورسواران به ویژه در فصل تابستان و هوای گرم باشد. 

وی یادآور شد: در نیمه اول سال 87 تعداد موتورسواران فوت شده سه هزار و 559 و در نیمه دوم آن سال دو هزار و 491 نفر بوده همچنین در سال 86 حدود سه هزار و 733 موتور سوار در نیمه اول و دو هزار و 264 موتورسوار نیز در نیمه دوم سال در اثر تصادف كشته شدند.

قره داغی با مقایسه ماهیانه آمار مرگ موتورسواران در سال های اخیر بیشترین رقم های مرگ این افراد را مربوط به فصل تابستان و به طور كلی روزهای گرم سال دانست.

رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی همچنین به كاهش مرگ موتورسواران در سال 88 نسبت به سال 87 اشاره كرد و افزود:در سال 87 نسبت به سال 86 شاهد افزایش 9 دهم درصدی مرگ موتور سواران بودیم اما در سال 88 این رقم نسبت به سال قبل از آن 3.6 درصد كاهش یافت كه امیدواریم این روند كاهش در سال جاری نیز ادامه یابد.

قره داغی با بیان اینكه مرگ موتورسواران در مسیرهای برون شهری بیشتر است، خاطر نشان کرد: محل تصادف 46.7 درصد این افراد مسیرهای برون شهری و 37.4 درصد مسیرهای درون شهری بوده همچنین محل وقوع 15.3 درصد تصادفات منجر به فوت موتورها جاده های روستایی و 0.6 درصد نامعلوم گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha