برای نخستین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری کاشت مجدد حالب در مثانه با لاپاراسکوپی با موفقیت انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز برای نخستین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری کاشت مجدد حالب در مثانه با لاپاراسکوپی با موفقیت انجام شد.
دکتر نادعلی موسی نژاد فوق تخصص اندویورولوژی و جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اعلام مطلب فوق گفت: عمل جراحی لاپاراسکوپی، تکنیکی جدید در جراحی با حداقل تهاجم (minimally invasive) می باشد که تنها برشهایی با طول حدوداً 0.5 تا 1سانتی متر بر روی شکم بیمار ایجاد می گردد. ابزار جراحی لاپاراسکوپی از طریق برشهای مذکور وارد شکم بیمار شده و جراح با استفاده از لنز و دوربین تصویر درون شکم بیمار را در مانیتور مشاهده می نماید و با حداقل آسیب رسانی، عمل لازم را به انجام می رساند.
دکتر موسی نژاد افزود در این عمل جراحی محل تنگی حالب برداشته شد و مجددا حالب به مثانه پیوند داده شد
وی افزود : این عمل یکی از عملهای جراحی نادر است که در استان مازندران برای اولین بار با روش لاپاراسکوپی با موفقیت انجام و بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد
دکتر موسی نژاد با اشاره به این مطلب که این عمل جراحی در بیمارستان لبافی نژاد تهران انجام می شد افزود:  با انجام این عمل در ساری بسیاری از مشکلات بیماران مثل تردد ، پیگیری بیماری و هزینه کاسته خواهد شد .
دکتر موسی نژاد مزایای این عمل جراحی را در مقایسه با عمل جراحی باز ،  بسیار حایز اهمیت خواند و افزود : کاهش درد ، کاهش زمان بهبودی ، کاهش چسبندگی ، کاهش هزینه ( زیرا بیمار زمان کمتری احتیاج به مراقبتهای ویژه و بستری شدن در بیمارستان دارد) ، کاهش خونریزی ، کاهش عفونت و زیبایی پوست از مزایای روش لاپاراسکوپی است
این عضو هیات علمی مدت بستری كمتر در بیمارستان را از مزایای دیگر این روش خواند و افزود: بیماران فوق می توانند سریع به زندگی روزمره برگردند وبه  كار های روزانه خود بپردازند .
وی از اعمال جراحی دیگری به این روش خبر داد و افزود : اعمال جراحی بسیاری از جمله رادیکال نفرکتومی(برداشتن کلیه سرطانی) نفرکتومی ساده (برداشتن کلیه خاموش)  پیلوپلاستی (اصلاح تنگی محل اتصال لگنچه به حالب) سنگهای بزرگ کلیه و حالب پارشیل نفرکتومی (برداشتن بخشی از کلیه)برداشتن کیست کلیه ،عمل جراحی واریكوسل و سنگهای حالب و کلیه در این مدت کم در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری انجام شد و اعمال جراحی نظیر ادرنالکتومی (برداشتن غده فوق کلیه ) برداشتن غده های لنفاوی خلف صفاق ((RPLNDدرتومورهای بیضه در این استان قابل انجام می باشد
این فوق تخصص اندویورولوژی از انجام عملهای جراحی دیگری با روش جراحی بسته از طریق پوست خبر داد و افزود اندویورولوژی یا جراحی بسته کلیه یک روش در جراحی  با حداقل تهاجم که بصورت اولیه برای درمان سنگ استفاده صورت می گیرد ولی برای درمان بیماریهای دیگر کلیه و مجاری ادراری مثل تنگیها و اختلالات دیگری که باعث انسداد جریان ادراری  میشود نیز استفاده می گردد.
دکتر موسی نژاد افزود : در اندویورولوژی بر عکس عمل جراحی باز از سوراخهای بسیار کوچک  وسایل جراحی به داخل کلیه و مثانه و حالب فرستاده می شود .
وی افزود : یکی از اعمال جراحی بسیار شایع در اندویورولوژی پرکوتانئوس نفرولیتوتومی می باشد که برای درمان سنگهای بزرگتر از 2 سانتیمتر و سنگهای شاخ گوزنی و سنگهای مقاوم به سنگ شکنی برون اندامی استفاده می گردد و میزان برش پوست در این روش حدود 1 سانتیمتر میباشد.
دکتر موسی نژاد تعداد عملهای انجام شده را طی 45 روز گذشته از روش جراحی بسته کلیه از راه پوست را 25 عمل پرکوتانئوس نفرولیتوتومی عنوان کرد و افزود :  20عمل جراحی لاپاراسکوپی شامل پیلوپلاستی و عمل سنگ حالب و سنگ لگنچه و کیست کلیه بسیار بزرگ و کاشتن مجددحالب در مثانه در شهرستان ساری انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha