كارشناسان هشدار دادند: اگر چین به فكر ترك دادن 300 میلیون سیگاری این كشور نباشد مرگ و میرهای ناشی از مصرف دخانیات در این كشور به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گزارش مشترك كارشناسان بهداشتی چینی و خارجی نشان می‌دهد تا سال 2030 بیش از 5/3 میلیون چینی در سال بر اثر بیماری‌های مرتبط با استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند كه این میزان در سال 2005 تنها 2/1 میلیون نفر بوده است.

چین بزرگترین تولیدكننده و مصرف كننده تنباكو دنیاست كه 5 سال پیش هنگام عضویتش در كنوانسیون قالب‌های كنترل دخانیات سازمان بهداشت جهانی متعهد به اعمال محدودیت‌های آن شد كه بر اساس این گزارش از طرح‌ها و برنامه‌های خود بسیار عقب است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه به رغم این تعهدات هیچ ممنوعیتی برای استعمال دخانیات در فضاهای بسته وجود ندارد. دخانیات اولین علت مرگ و میر در این كشور بوده و سیگار و دود آن هزینه‌های پزشكی و اجتماعی زیادی را برای چین در پی دارد.

سیگار ریشه قدرتمندی در جامعه چین دارد و بسیار پذیرفته شده است به طوری كه تعارف كردن سیگار به یكی از مراودات روزمره در چین تبدیل شده است. حدود 738 میلیون چینی از جمله 182 میلیون در معرض استنشاق دود سیگار هستند.

بر اساس این گزارش سازمانهای دولتی بزرگترین خریدار سیگارهای قوی هستند كه اغلب به عنوان جوایزی رسمی اهدا شده یا به عنوان رشوه داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha