رئیس انجمن سرطان ایران گفت: فقدان بانك اطلاعات ثبت سرطان از ضعف‌های نظام سلامت كشور است.

به گزارش سلامت نیوز رئیس انجمن سرطان ایران گفت: فقدان بانك اطلاعات ثبت سرطان از ضعف‌های نظام سلامت كشور است.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: با راه‌اندازی بانك اطلاعات و ثبت بیماران سرطانی می‌توان بهترین و موثرترین روش‌های پیشگیری و درمان را برای بیماران اجرا كرد.

وی گفت:امیدواریم با همت اداره سرطان وزارت بهداشت موفق به ایجاد یك بانك اطلاعات ثبت سرطان در كشور شویم.

وی افزود: داشتن یك بانك اطلاعات جامع سرطان در كشور ملزم به داشتن بانك ثبت سرطان بیماران است زیرا دارا بودن بانك اطلاعات ثبت سرطان در كشور می‌تواند در زمینه پیشگیری و درمان بیماران سرطانی تأثیرگذار باشد.

فضلعلی زاده گفت: داشتن بانك اطلاعات ثبت سرطان در كشور باعث می‌شود اطلاعات بسیار كاملی از تمام مناطق شیوع سرطان، نژادهای مختلف و نوع زن و مرد بودن بیماران سرطانی به دست آوریم. این اطلاعات بسیار می‌تواند راهگشا باشد تا بر حسب نوع سرطان استان‌های مختلف علت سرطان‌ها و روش پیشگیری و درمان نیز صورت پذیرد.

* بیشترین سرطان مری در اردبیل و گرگان و بیشترین سرطان لنفوم در كردستان و خراسان

رئیس انجمن سرطان ایران اظهار داشت: به طور مثال در حال حاضر سرطان مری در استان‌های اردبیل و دشت گرگان بسیار شیوع دارد و سرطان لنفوم در استان‌های كردستان و خراسان شیوع بیشتری دارد كه با ایجاد بانك اطلاعات ثبت سرطان می‌توان علل شیوع بیشتر این سرطان‌ها در این استان‌ها و در نهایت روش‌های پیشگیری و درمان بر روی بیماران صورت پذیرد.

فضلعلی زاده خاطرنشان كرد: ایالات متحده امریكا از سابقه‌دارترین كشورهای دنیا در راه‌اندازی بانك اطلاعات ثبت سرطان به حساب می‌آید و سال‌ها است كه آمریكا با داشتن این بانك برنامه‌ریزی‌های بسیاری در زمینه پیشگیری و درمان برای بیماران سرطانی خود انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha