نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: عدم تشکیل صندوق واریز حق درمان کارگران تامین اجتماعی، وزیر رفاه را در مسیر استیضاح قرار می دهد.

استیضاح وزیر بخاطر عدم تشکیل صندوق حق درمان کارگران

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: عدم تشکیل صندوق واریز حق درمان کارگران تامین اجتماعی، وزیر رفاه را در مسیر استیضاح قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمدحسین قربانی در خصوص آخرین شرایط تشکیل صندوق ویژه برای واریز حق درمان کارگران، اظهارداشت: دستور سال گذشته رئیس جمهوری در جهت جداسازی حق درمان کارگران درتامین اجتماعی و واریز آن در یک حساب مجزا نشان از اهمیت این موضوع دارد، اما باید در خصوص میزان پرداخت حق درمان کارگران به حوزه سلامت شفاف سازی انجام شود.

وی افزود: آمار و ارقام سازمان بازرسی، وزارت بهداشت و تامین اجتماعی از اختصاص حق درمان کارگران به بخش سلامت کمی متفاوت است، درحال حاضر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دوره گذشته تا کنون پیگیر واریز کامل ۹ بیست وهفتم حق درمان کارگران به حوزه سلامت است؛ یعنی درمان کارگران تنها باید برای درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه شود.

قربانی با بیان اینکه در همین راستا رئیس جمهور دستور تشکیل یک صندوق و یا حساب مجزا برای واریز حق درمان کارگران را داد، تصریح کرد: تفاوتی ندارد که این حساب و صندوق تحت نظر کدام سازمان و یا وزارتخانه باشد، وزارت بهداشت به دنبال این نیست که حساب را تحت نظر خود قرار دهد؛ بلکه موضوع مهم آن است که حساب متمرکز و تنها در مسیر درمان کارگران درتامین اجتماعی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم تشکیل صندوق حق درمان کارگران نشان از ضعف اجرای قانون از سوی تامین اجتماعی دارد، گفت: بی توجهی به اجرای قانون و دستورات رئیس جمهوری، سبب پیگیری طرح استیضاح وزیر رفاه در مجلس شده است؛ زیرا تامین اجتماعی زیر نظر وزارت رفاه است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: یکی از موارد مورد توجه در پیگیری استیضاح وزیر رفاه، عدم توجه به اجرای دستور رئیس جمهور در تشکیل صندوق واریز حق درمان کارگران است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha