رئیس جمعیت هلال‌احمر از تبدیل سازمان تداركات پزشكی این جمعیت به مركز ذخیره داروهای استراتژیك وزارت بهداشت در كشور خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال‌احمر از تبدیل سازمان تداركات پزشكی این جمعیت به مركز ذخیره داروهای استراتژیك وزارت بهداشت در كشور خبر داد.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال‌احمر با توجه به تجربه و سابقه در عرصه دارویی در طول چند سال گذشته و با هماهنگی و بر اساس برنامه‌ای جامع از سوی وزارت بهداشت به مركز ذخیره داروهای استراتژیك كشور تبدیل می‌شود.

وی افزود: در طول چند سال گذشته، اقدامات بسیاری از سوی وزارت بهداشت برای واگذار كردن این وظیفه یعنی "ایجاد مركز ذخیره داروهای استراتژیك " به برخی نهادها صورت پذیرفت كه هیچ كدام از نهادها و مراكز دانشگاهی نتوانستند عهده‌دار این مسئولیت شوند.

فقیه با اشاره به اینكه در حال حاضر و با توجه به اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی‌سازی، مراكز دارویی بسیاری در زمینه واردات و توزیع دارو در كشور فعالیت می‌كنند، گفت: با این حال سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال‌احمر همچنان قدرتمندترین بازوی وزارت بهداشت در عرصه‌ دارویی كشور به حساب می‌آید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان كرد: طرح بزرگ تبدیل سازمان تداركات پزشكی جمعیت هلال‌احمر به مركز ذخیره داروهای استراتژیك كشور، از سوی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در حال تكمیل است و به زودی برای عملیاتی شدن آن اقدام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha