چهار روز از زلزله در استان‌های غربی کشور گذشته و آمار کشته‌شدگان ۴۷۴ نفر و مصدومان ۹۳۸۸ نفر اعلام شده است.

مصدومان زلزله بعد از ترخیص رها نمی‌شوند

سلامت نیوز:چهار روز از زلزله در استان‌های غربی کشور گذشته و آمار کشته‌شدگان ۴۷۴ نفر و مصدومان ۹۳۸۸ نفر اعلام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، ، با وجود گذشت چهار روز از زلزله در استان‌های غربی کشور طبق آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۷۴ نفر و مصدومان ۹۳۸۸ نفر اعلام شده است.

9:52/ به دستور وزیر بهداشت؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور رسیدگی به مصدومان زلزله شدند

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که کادر درمانی بیمارستان‌ها پیگیر اقدامات درمانی این مصدومین هستند، گفت: مصدومین بستری شده، از اقدامات درمانی صورت گرفته رضایت دارند اما نگران وضعیت مناطق زلزله زده و خویشاوندان خود در آن مناطق هستند.

هاشمی با اشاره به این که برخی از مصدومین چندین عمل جراحی نیاز دارند، گفت: در زمان مقرر این جراحی‌ها انجام خواهد شد و برای دوره نقاهت به کرمانشاه منتقل می‌شوند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که برای همه همراهان مصدومین زلزله، مهمانسرا و همراه سرا در نظر گرفته شده است، افزود: همه هزینه‌ها رایگان بوده و وزارت بهداشت با کمال افتخار در خدمت این عزیزان است.

وی با اشاره به حضور فعال و ‌بی نظیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مدت، تصریح کرد: تا پایان سال، هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور رسیدگی به مصدومین ترخیص شده از بیمارستان‌ها هستند و مصدومان پس از ترخیص از بیمارستان رها نخواهند شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در عین حال سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک خواهند کرد و با این دانشگاه همکاری‌های لازم به منظور ساماندهی کامل مصدومین زلزله‌زده را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به همه مصدومین بستری شده در بیمارستان‌های البرز، شیراز و همدان همانند بیمارستان‌های تهران است، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی و‌ بیمارستان‌های تابعه نیز موظف هستند‌که پیگیر درمان کامل مصدومین زلزله‌زده نیز باشند چراکه نباید این مصدومین احساس کنند رها می‌شوند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه زلزله‌زدگان در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است، گفت: مشکلات دیگر این مصدومین و زلزله‌زدگان در حال برطرف شدن است.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات درمانی صورت گرفته از سوی اورژانس کشور در همان ساعات ابتدایی زلزله، گفت: به دلیل آسیب برخی از بیمارستان‌ها در اثر زلزله، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کردیم و مردم احساسشان بر این است که وزارت بهداشت و اورژانس آنچه را که در توان داشته انجام داده است.

هاشمی افزود: تا دو هفته آینده در کرمانشاه نیز تمام مصدومین مرخص خواهند شد و مراقبت‌های روزانه و پیگیری درمان آنها همانند سایر بیمارستان‌ها انجام‌خواهد شد.

وزیر بهداشت در خصوص اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز گفت: کلیه تحهیزات پزشکی و دارو ارسال شده و بخشی از این اقلام اهدایی از سوی دانشکاه‌های علوم پزشکی، بدون استفاده از اعتبارات دولتی بوده است و به همت ‌کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار بخشی از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی تامین شد و در حال حاضر براساس اعلام استاندار که مسئول اصلی ستاد بحران است، هیچ کمبودی از نظر تجهیزات، دارو و خون وجود ندارد.

5:35/ جای نگرانی نیست

پیرحسین کولیوند درخصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه زلزله بامداد امروز در اردبیل گفت: طبق اطلاعات جدید به دست آمده در زمین‌لرزه اردبیل در مجموع شش نفر مصدوم شدند که پنج نفر درمان و مرخص و تنها یک نفر بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس اّباد است که بیمار یک کودک ۱۲ ساله است که دچار ایست قلبی تنفسی است و سابقه تشنج دارد.

وی افزود: مصدومان متعلق به شهرستان اصلاندوز و پارس‌آباد (اردبیل) هستند.

سرپرست اورژانس کشور یادآور شد: همچنین ترکی جزیی در برخی از منازل مسکونی شهرستان های پارس‌آباد و اصلاندوز رخ داده است و جای نگرانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha