عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با بیان اینکه قطعا آموزش گام اول کاهش سرعت تغییرات اقلیمی است، گفت: در همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت، یک کارگاه آموزشی جانبی در این زمینه راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان هشت تا 12 سال با بازی و نقاشی با علل و راهکارهای کاهش شدت عوارض این رخداد جهانی آشنا شدند.

چند راه ساده برای کاهش تغییرات اقلیمی و حفظ "سلامت"

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با بیان اینکه قطعا آموزش گام اول کاهش سرعت تغییرات اقلیمی است، گفت: در همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت، یک کارگاه آموزشی جانبی در این زمینه راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان هشت تا 12 سال با بازی و نقاشی با علل و راهکارهای کاهش شدت عوارض این رخداد جهانی آشنا شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،آرزو دهقانی ، با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به معنی تغییر شرایط آب و هوایی در دراز مدت، به خاطر افزایش بیش از حد دمای میانگین کره زمین است که عمدتا بر اساس فعالیت‌های انسانی رخ می‌دهد، گفت: برای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی که تاثیرات بسیار زیادی بر حوزه سلامت دارد باید بسیار سریع و درست تصمیم گرفت و اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بالطبع تغییرات اقلیمی بر روی محیط زیست و سلامت همه افراد تاثیرات و عوارضی دارد که گریز ناپذیر است، افزود: تغییرات اقلیمی منجر به جاری شدن سیل، فرسایش خاک، رانش زمین ، گسترش بیابان‌ها، نامناسب شدن تغذیه و سلامت فقیران جهان خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه قطعا آموزش گام اول کاهش سرعت تغییرات اقلیمی است، ادامه داد: با آموزش و آشناسازی کودکان با مفاهیم اولیه و علائم و راهکارهای کاهش سرعت این رخداد مهم، می‌توان بستر دانشی و فرهنگی موثری فراهم کرد. باید توجه کرد که آموزش به کودکان و نوجوانان در خصوص کاهش اثرات تغییرات اقلیمی و سازگاری با این پدیده، باعث ایجاد انگیزه مقابله با اثرات آن در نسلی که بیش از همه تحت‌تاثیر آن قرار خواهد گرفت، می‌شود و منجر به تغییر نگرش‌ها و رفتارها در کشور خواهد شد و باید تلاش کرد که کودکان و نوجوانان، خود پیشگام حفظ محیط زیست و سلامت خود و همگان باشند.

وی ادامه داد: در همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت، یک کارگاه آموزشی جانبی در این زمینه راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان هشت تا 12 سال با بازی و نقاشی با علل و راهکارهای کاهش شدت عوارض این رخداد جهانی آشنا شدند.

عضو کمیته علمی همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت  ادامه داد: در این کارگاه‌ برخی از علل گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی ریختن زباله درآب‌ها، جوی‌ها، رودخانه‌ها و دریاها، بریدن بی رویه درختان، ساخت‌وساز بیش از حد، استفاده بیش از حد از خودرو و ماشین‌های صنعتی، آلودگی هوا و استفاده غیرمنطقی از انرژی گرمایی با زبان ساده و بازی کلامی برای کودکان توضیح داده شد. همچنین راهکارهایی برای کاهش رد پای کربن همچون کاشت درختان، استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی، استفاده از پاکت‌های قابل بازیافت، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه و ... نیز برای دانش آموزان توضیح داده شد.

وی با بیان اینکه همه ارگان‌ها و تمامی مردم باید در راستای کاهش سرعت تغییرات اقلیمی حرکت کنند، گفت: چراکه زندگی و سلامت مردم تحت تاثیر این پدیده است.از طرفی رسانه ملی و شبکه‌های مجازی نیز در این عرصه نقش بسیار مهمی را برای تبیین این مفاهیم و همراه کردن همه مردم برای حفظ کره زمین و سلامت ایفا می‌کنند و باید میدان‌دار جریان آموزش و اطلاع‌رسانی باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha