مدیركل امور اجتماعی استاندار كردستان گفت: بیماران خاص در استان نیازمند حمایت‌های مردم و دستگاه‌های حمایتی هستند.

مدیركل امور اجتماعی استاندار كردستان گفت: بیماران خاص در استان نیازمند حمایت‌های مردم و دستگاه‌های حمایتی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس عطاالله رحمانی آبیدر شنبه شب در سومین كمیته بیماران خاص استان در سالن دولت استانداری كردستان اظهار داشت: خوشبختانه كار كمیته بیماران خاص در استان شتاب بیشتری گرفته و مشكلات و مسائل بیماران بررسی می شود.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی به عنوان بخشی از كارها و پل ارتباطی بین مردم و سازمان‌های مردم نهاد سیاست و برنامه‌های انجمن‌های مختلف بیماران خاص را بررسی می‌كند.
مدیركل امور اجتماعی استاندار كردستان در ادامه با اشاره به اینكه برگزاری این جلسات در راستای بررسی مسائل و مشكلات بیماران خاص است، تاكید كرد: نگاه مردم از هر جهت نگاه مساعدتی خدمت رسانی است كه باید در این زمینه انجمن‌ها را یاری داد.
رحمانی آبیدر در ادامه بر حمایت دستگاه‌های حمایتی از بیماران خاص تاكید كرد و افزود: كمیته امداد امام خمینی(ره) استان به منظور حمایت از این بیماران تا سقف دو میلیون تومان وام به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌كند كه این حمایت می‌تواند گره‌ای را از مشكلات آنها بردارد.
وی با اشاره به اینكه سه دهم درصد جمعیت زیر پوشش كمیته امداد استان كردستان بیماران خاص هستند، اظهار داشت: 50 نفر از بیماران دیالیزی غیر پوشش این نهاد به هر نفر در دو ماه پایانی سال 30 هزار تومان برای سرویس ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود.
مدیركل امور اجتماعی استاندار كردستان به یكی دیگر از مصوبات این كمیته برای تفكیك ویژه بیماران هموفیلی و تالاسمی و تاسیس كلینیك ویژه بیماران ام اسی اشاره كرد و افزود: در حال حاضر شرایط لازم برای راه‌اندازی این كلینیك وجود ندارد و این بیماران خدمات خود را از طریق انجمن‌ها دریافت می‌كنند.
رحمانی آبیدر با اشاره به تهیه اقلام دارویی برای بیماران خاص در استان بیان داشت: تامین اقلام دارویی در سطح كشور با توجه به فراوانی بیماران خاص وجود دارد و این داروها در صورت كمبود و نیاز می‌توانند از طریق استانداری كردستان مكاتبه شود.
وی در پایان بر اطلاع رسانی در زمینه شناساندن بیماران خاص و نحوه رفتارهای اجتماعی با این بیماران از طریق رسانه ملی و شبكه استانی با حضور كارشناسان تاكید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha