یک فلوشیپ جراحی کم تهاجمی به مردم توصیه کرد که فریب تبلیغات کاذب درمان چاقی را نخورند؛ چرا که چربی‌های برداشته با این شیوه‌ها به زودی بازمی‌گردند.

برای "جراحی چاقی" باید به کدام متخصصان مراجعه کرد؟

سلامت نیوز: یک فلوشیپ جراحی کم تهاجمی به مردم توصیه کرد که فریب تبلیغات کاذب درمان چاقی را نخورند؛ چرا که چربی‌های برداشته با این شیوه‌ها به زودی بازمی‌گردند.

دکتر علی جنگجو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تبلیغات نادرست درمان و جراحی چاقی، اظهار کرد: در سطح شهرها تابلوهای زیادی درباره «خداحافظی با چاقی» و «چاقی کافیست» وجود دارد، اما هیچکدام، از یک مرکز درمانی چاقی پخش نمی‌شود. این تبلیغات برای شرکتی است که دستگاهی وارد کرده و برای به فروش رساندن آن تبلیغ می‌کند. بیشترین کاری که این دستگاه‌ها انجام می‌دهند خارج کردن چربی از زیر پوست فرد است.

وی ادامه داد: این در حالیست که محل ذخیره چربی زیر پوست نیست. حتی اگر این کار را انجام دهند و  و فرد پنج تا شش کیلو کاهش وزن داشته باشد، چه راه حلی برای مشکل غذا خوردن بیمارپیدا می‌کنند؟ آیا توانسته‌اند روش و تفکر خوردن او را تغییر دهند که این کاهش وزن دوام داشته باشد؟ اشتها و روش غذا خوردن قبلی همچنان پابرجاست و شش ماه تا یکسال بعد این کاهش وزن بازمی‌گردد.

این فلوشیپ جراحی کم تهاجمی همچنین تاکید کرد: این روش، درمان نیست؛ بلکه جراحی زیبایی است. اگر فردی عمل جراحی چاقی انجام داد و وزنش از دست رفت، ممکن است در بعضی نقاط بدن چربی‌ها به صورت موضعی باقی بمانند و قابل جذب نباشند؛   به همین دلیل می‌توان این چربی‌ها را که دیگر بازنمی‌گردند با ساکشن و لیپولیز برداشت.

جنگجو با بیان اینکه چربی‌هایی که به شیوه غیرعلمی برداشته شوند، به زودی بازمی‌گردند، ادامه داد: اعمال جراحی قابل قبول در سطح جامعه محدود کننده و جراحی‌های سوء جذب هستند که در بیمارستان‌های خصوصی نیز انجام می‌شوند و بیشتر کسانی که این عمل‌ها را انجام می‌دهند آموزش دیده‌اند، اما ممکن است کسی هم باشد که بدون آموزش اقدام به این کار کند.

وی به مردم توصیه کرد که برای جراحی چاقی به فلوشیپ و فوق تخصص جراحی کم تهاجمی و جراحان عمومی که تجربه انجام این جراحی‌ها را دارند، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha