مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: هموطنان آسیب دیده از زلزله اخیر چنانچه پیکر جان باختگان خود را بدون جواز دفن کردند، برای طی مراحل قانونی و کارشناسی به پزشکی قانونی این استان مراجعه کنند.

آمادگی پزشکی قانونی برای انجام مراحل قانونی جان باختگانی که بدون جواز دفن شده اند

سلامت نیوز: مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: هموطنان آسیب دیده از زلزله اخیر چنانچه پیکر جان باختگان خود را بدون جواز دفن کردند، برای طی مراحل قانونی و کارشناسی به پزشکی قانونی این استان مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز، ارتین کمالی در گفت و گو با ایرنا افزود: شاید زلزله زدگانی باشند که به دلیل تالمات روحی و شرایط خاص منطقه، پیکرهای جانباختگان خود را بدون مجوز دفن کرده باشند؛ این افراد می توانند از شنبه به غیر از روزهای تعطیل در ساعات اداری برای طی مراحل قانونی به اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کنند.
وی ادامه داد: به منظور بررسی اینگونه موارد، یک گروه کارشناسی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه تشکیل خواهد شد.
کمالی با قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان و کارشناسان پزشکی قانونی، گفت: خدمات پزشکی قانونی در این زلزله به معاینات اجساد خلاصه نمی شود، بلکه همکاران ما خدماتی مانند روان پزشکی به بازماندگان و کمک های ارتوپدی در بیمارستان ها را هم انجام داده اند.
وی اظهارکرد: در آینده هم با هماهنگی مقام قضایی برای مواردی که اعلام می شود، نیز تعیین خسارت جسمی خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، تاکنون پیکر436 جانباخته زلزله کرمانشاه به پزشکی قانونی ارجاع شده است که 3پیکر از آنها مجهول الهویه هستند.
آمار جان باختگان در شهرهای مختلف استان کرمانشاه به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: 317
اسلام آباد غرب: 23
کرند: 14
قصر شیرین: 28
جوانرود: 3
ثلاث: 15
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 33
صحنه: 3
تعداد جانباختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه 9388 نفر نیز مصدوم شده اند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha