فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: افرادی که دارای سابقه فامیلی ابتلا به سرطان معده در اقوام درجه یک خود هستند بهتر است به صورت دقیق از نظر مشکل هلیکوباکتری مورد بررسی قرار گیرند و درمان به موقع برای آنها انجام شود.

بلایی که باکتری معده بر سرمان می‌آورد/ درمان هلیکوباکتری را جدی بگیرید

سلامت نیوز: فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: افرادی که دارای سابقه فامیلی ابتلا به سرطان معده در اقوام درجه یک خود هستند بهتر است به صورت دقیق از نظر مشکل هلیکوباکتری مورد بررسی قرار گیرند و درمان به موقع برای آنها انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز، همایون زجاجی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با بیماری هلیکوباکتر معده اظهار داشت: هلیکوباکتری یک مشکل شایع در مخاط معده به شمار رفته و افراد زیادی ممکن است درگیر این باکتری باشند. این در حالی بوده که وجود این باکتری به تنهایی ممکن است علایمی را همراه نداشته باشد.

وی افزود: در برخی از موارد افراد دچار مشکل هلیکوباکتری با ورم معده، زخم معده و زخم اثنی‌عشر مواجه می‌شوند و این افراد باید به موقع تحت درمان قرار گیرند.

فوق‌تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه درمان بیماری هلیکوباکتری 10 روز تا 2 هفته به طول می‌انجامد و فرد ممکن است نیاز به مصرف 3 تا 4 دارو با پایه آنتی‌بیوتیک باشد، افزود: این بیماری شیوع زیادی داشته ولی بدین معنا نیست که هر کسی دچار هلیکوباکتری باشد مبتلا به سرطان خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه افراد درمان هلیکوباکتری را باید جدی بگیرید،بیان داشت: گاهی افراد دچار مشکل هلیکوباکتری بوده ولی هیچ گونه علایم بالینی ندارند و تنها از طریق آزمایش بیماری‌شان مشخص می‌شود. همچنین این بیماری اگر با زخم معده و مشکل سوءهاضمه همراه باشد در اکثر مواقع نیاز به آندوسکوپی است تا بیماری فرد به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: افرادی که دارای سابقه فامیلی ابتلا به سرطان معده در اقوام درجه یک خود هستند بهتر است به صورت دقیق از نظر مشکل هلیکوباکتری مورد بررسی قرار گیرند و درمان به موقع برای آنها انجام شود.

زجاجی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد درد ناحیه شکم، سوزش سر دل، کاهش وزن، استفراغ خونی و خونریزی گوارشی داشته باشند باید همه این موارد را جدی گرفته و حتماً برای بررسی این موضوع و درمان آن به پزشک مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha