معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نامطلوب سازه‌ای در بیمارستان‌های تهران، گفت: شهر تهران بر روی گسل‌های متفاوت زلزله قرار دارد و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی آن را تهدید می‌کند؛ این درحالیست که بیمارستان‌های ما از نظر وضعیت ساخت‌وساز، شرایط خوبی ندارد.

تهران روی "گسل"/شرایط نامطلوب ساختمانی در بیمارستان‌های تهران

سلامت نیوز: معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نامطلوب سازه‌ای در بیمارستان‌های تهران، گفت: شهر تهران بر روی گسل‌های متفاوت زلزله قرار دارد و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی آن را تهدید می‌کند؛ این درحالیست که بیمارستان‌های ما از نظر وضعیت ساخت‌وساز، شرایط خوبی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمدهادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت همکاری‌های وزارت بهداشت با شهرداری تهران برای رفع مشکلات سازه‌ای بیمارستان‌ها در شهر تهران، گفت: یکی از اقداماتی که معاونت اجتماعی وزارت بهداشت دنبال می‌کند، بحث ایجاد مشارکت‌های بین‌بخشی در حوزه سلامت است. در این زمینه کار گسترده‌ای با شهرداری تهران انجام دادیم و هفته گذشته هم با همراهی وزیر بهداشت و شهردار تهران شبانه بازدید پنج ساعته‌ای را از مراکز درمانی و بهداشتی در سه بیمارستان لقمان، امام خمینی(ره) و حضرت رسول(ص) داشتیم. همچنین تاکنون چندین اقدام بین‌بخشی مانند ایجاد یک پایگاه آتش‌نشانی و اورژانس و ساخت یک مرکز انتقال خون که زمینش از سوی شهرداری تهیه شده بود، در حوزه سلامت و با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ کانون اجتماع‌محور سلامت مانند کانون معلولین، سالمندان، مادر و کودک، شهر عاری از دخانیات و... از سوی شهرداری تهران ایجاد شده است، افزود: قرار شده تا از تجربه خوب شهرداری تهران استفاده شود و این اقدامات را در شهرهای دیگر هم دنبال کنیم. اقدام دیگر شهرداری تهران در حوزه سلامت راه‌اندازی همراه‌سرا در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز طبی کودکان بوده است. بنابراین بر اساس بازدیدهایی که صورت گرفته از این مراکز، قرار شد تا جلسه‌ای را بین آقای دکتر هاشمی و دکتر نجفی طی دو هفته آینده برگزار کنیم و تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری بیشتر میان وزارت بهداشت و شهرداری تهران امضا شود. ضمن اینکه مشکلات چهار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران و علوم بهزیستی با حضور شهردار و معاونین‌شان مورد بحث قرار گیرد.

ایازی با بیان اینکه امیدوارم با مذاکرات انجام شده شاهد اقداماتی خوبی از سوی شهرداری تهران در حوزه سلامت و در سطح شهر تهران باشیم، گفت: البته واقعیتی وجود دارد و آن این است که شهر تهران بر روی گسل‌های متفاوت زلزله قرار دارد و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی آن را تهدید می‌کند. این درحالیست که بیمارستان‌های ما از نظر وضعیت ساخت‌وساز، شرایط خوبی ندارد. از سوی دیگر متاسفانه تعداد تخت‌های بیمارستانی که بعد از انقلاب به حوزه بیمارستانی تهران اضافه کردیم، تعداد محدودی بوده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه البته در حال حاضر اقدامات خوبی آغاز شده و بیمارستان‌های مختلفی در حال ساخت است، گفت: به عنوان مثال کلینیکی در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) ساخته شده است. همچنین زمینی برای ساخت یک مجموعه ۸۰۰ تخت‌خوابی در مجاورت بیمارستان حضرت رسول (ص) پیش‌بینی شده است. بر این اساس امیدوارم با کمک شهرداری تهران بتوانیم کمبود تخت‌های بیمارستانی را در سطح شهر تهران رفع کنیم.

ایازی همچنین اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت کمیته‌هایی برای همکاری با شهرداری تهران داریم، اما به دلیل محدودیت منابع در هر دو دستگاه نتوانسته‌ایم درخواست‌ها و نیازهای این حوزه را رفع کنیم، اما امیدواریم تا با مشارکت خیریه‌ها، بخش خصوصی و شهرداری این کمبودها را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha