مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: براساس قانون بیمه همگانی دریافت فرانشیز از بیمارستان‌ها و مراكز درمانی ملكی تأمین اجتماعی قانونی است.

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: براساس قانون بیمه همگانی دریافت فرانشیز از بیمارستان‌ها و مراكز درمانی ملكی تأمین اجتماعی قانونی است.

به گزارش فارس ، رحمت‌الله حافظی شب گذشته در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری در خصوص عملكرد صندوق تأمین اجتماعی و مطالبات این صندوق از دولت، ‌اظهار داشت: میزان مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت 10 هزار و 900 میلیارد تومان است كه باید به صندوق پرداخت شود.

وی با اشاره به اینكه بخشی از این مطالبات جریمه دیركرد در میزان حق بیمه توسط دولت است، گفت: میزان این مطالبات از سال‌های گذشته تا پایان اسفندماه سال‌ 88 است.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی با اشاره به اینكه بدهی‌های دولت در حال پرداخت است،‌ بیان داشت: در پایان سال‌های 86 و 88 تعدادی از شركت‌های دولتی بابت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی واگذار شد كه هنوز این شركت‌ها برای ترس از بدهی دولت قیمت‌گذاری نشده‌اند.

حافظی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود شركت‌های واگذار شده بین 6 تا 7 هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود.

وی خاطرنشان كرد: دولت برای سال جاری 2 هزار میلیارد تومان را برای صندوق تأمین اجتماعی پیش‌بینی كرده و این مبلغ در قالب شركت‌ها به تأمین اجتماعی واگذار می‌شود.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی در خصوص سود حاصل از شركت و سهام‌های واگذار شده به تأمین اجتماعی، گفت: شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های ایران است كه وظیفه آن این است كه منابع مازاد بر نیاز صندوق را در اختیارش قرار دهد و سرمایه‌گذاری كند.

وی در ادامه افزود: شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) 25 سال سن دارد و دائم در حال سرمایه‌گذاری است و در دو سال اخیر تأمین اجتماعی از شستا سود سالانه را برداشت كرده است.

حافظی سود سال گذشته شستا را كه به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت شده است 700 میلیارد تومان دانست و گفت: برای سال جاری 700 میلیارد تومان دیگر به صندوق تأمین اجتماعی در طی هفت ماه پرداخت خواهد شد.

وی ارزش شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را 10 هزار میلیارد تومان برآورد كرد و بیان داشت: اگر مبالغی كه به شستا برای سرمایه‌گذاری داده می‌شود در بانك ذخیره می‌شد، اكنون حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان به سود می‌رسید.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی خاطرنشان كرد: همه ساله مجمع شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برگزار می‌شود و درصدی از سود شستا را برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد و درصد دیگر را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌كند.

حافظی در ادامه خبر داد: استراتژی‌های شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حال تدوین است.

* مطالبات مراكز درمانی به موقع پرداخت می‌شود

وی در خصوص پرداخت مطالبات پزشكان، داروخانه‌ها و مراكز درمانی، گفت: در حدود 5 ماه گذشته تاكنون هزار و 800 میلیارد تومان به مراكز درمانی، داروخانه‌ها و پزشكان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی بیان داشت: حدود هشت ماه تأخیر در پرداخت‌ها بوده و تهدیداتی نیز از سوی داروخانه‌ها صورت می‌گرفت كه با تعامل برقرار شده مطالبات به موقع پرداخت شد.

حافظی در خصوص نحوه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، مراكز درمانی و پزشكان گفت: براساس چارچوب بودجه سال 89 هر زمان اسناد بیمارستان‌ها به صندوق تحویل داده شود، تأمین اجتماعی مكلف است كه طی دو هفته 60 درصد از آن را پرداخت كند و مابقی را در سه ماه آینده تسویه كند.

وی در ادامه افزود:‌ اگر بیمارستانی اسناد مورد نیاز را به صندوق تأمین اجتماعی به موقع تحویل ندهد نمی‌تواند مدعی باشد كه صندوق در پرداخت مطالبات دیركرد داشته است.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی خبر داد: برای ارائه خدمات مذكور در بیمارستان‌های طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی تیم‌های نظارتی این صندوق در آینده‌ای نزدیك به این بیمارستان‌ها می‌روند و این عمل موجب ارتقاء كیفیت خدمات می‌شود.

* دریافت فرانشیز در مراكز ملكی تأمین اجتماعی در دستور كار قرار گرفت

حافظی با بیان اینكه دریافت فرانشیز در مراكز ملكی تأمین اجتماعی در دستور كار قرار گرفت، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم كه به چه نحوی فرانشیز را دریافت كنیم.

وی به میزان درصد فرانشیز در مراكز ملكی تأمین اجتماعی اشاره كرد و افزود: در مراكز درمانی تأمین اجتماعی نیمی از فرانشیزی كه در مراكز طرف قرارداد با این صندوق اخذ می‌شود، بیمه شدگان باید پرداخت كنند.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی تأكید كرد: 20 درصد از بیمه شدگان این صندوق از خدمات مراكز ملكی تأمین اجتماعی استفاده می‌كنند لذا برای اجرای عدالت دریافت فرانشیز ضروری است.

* با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اقشار كم‌درآمد بیمه می‌شوند

وی با بیان اینكه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 50 درصد از حق بیمه اقشار كم‌درآمد توسط دولت پرداخت می‌شود،‌ گفت: در آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها تمامی اقشار كم‌درآمد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

حافظی خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود در راستای بیمه همگانی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود 300 میلیارد تومان تا پایان سال به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha