سرپل ذهاب» را باید در ردیف محروم‌ترین شهرستان‌های كشور گذاشت. شهر مرزی ایران كه در زمان جنگ ایران و عراق به شدت آسیب دید و بعد از آن، تلاش هایی در جهت بازسازی‌اش انجام شد. حالا 29 سال پس از اتمام جنگ باردیگر این شهر، چهره در نقاب خاك و ویرانی كشید و رخت عزای عمومی بر تن مردمان صبور و غیورش نشست.

تخریب صددرصدی روستاهای سرپل ذهاب

سلامت نیوز: «سرپل ذهاب» را باید در ردیف محروم‌ترین شهرستان‌های كشور گذاشت. شهر مرزی ایران كه در زمان جنگ ایران و عراق به شدت آسیب دید و بعد از آن، تلاش هایی در جهت بازسازی‌اش انجام شد. حالا 29 سال پس از اتمام جنگ باردیگر این شهر، چهره در نقاب خاك و ویرانی كشید و رخت عزای عمومی بر تن مردمان صبور و غیورش نشست.

به گزارش سلامت نیوز، قانون نوشت: شامگاه یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زلزله، دومین بهانه بزرگ ویرانی این شهر در سی سال گذشته شد.

این شهرستان هم مانند سایر شهرستان‌های زلزله‌زده كرمانشاه با كمبود كمك های ارسالی مواجه است و مردم به شدت، چشم انتظار كمك و امدادرسانی هستند. شهردار «سرپل ذهاب»  می‌گوید كه این شهر، خسارت‌های زیادی دیده و بسیاری از روستاهای اطراف آن به طور صددرصدی تخریب شده است.

آقای حیدری اوضاع امدادرسانی در «سرپل ذهاب» چگونه است؟

عملیات امداد و نجات در سرپل ذهاب به اتمام رسیده ولی کار آواربرداری همچنان در حال انجام است.

آواربرداری در چه مرحله ای قرار دارد؟

از صبح چهارشنبه شروع شده و تلاش‌مان این است كه دقیق و سریع انجام شود.

«سرپل ذهاب» چقدر خسارت دیده و میزان خرابی در این شهر چه میزان بوده است؟

حجم خسارت‌های وارده در سرپل ذهاب و مناطق اطراف آن بسیار بالاست ، غیر از خود شهر سر پل ذهاب، بسیاری از روستاهای این منطقه به طور کامل تخریب شده و خسارت صددرصدی دیده اند. مردم وضعیت خوبی ندارند و بسیاری، زندگی‌های خود را به‌طوركامل از دست داده‌اند.

آماری از وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه در این منطقه وجود دارد؟

هنوز آمار رسمی و دقیقی در این خصوص نمی توان اعلام کرد اما با توجه به برآوردهای اولیه، سرپل ذهاب  تا کنون 2500 نفر مجروح و 500نفر فوتی داشته است.

الان بزرگ‌ترین نیاز مردم این منطقه چیست؟

موادغذایی، آب معدنی، مواد بهداشتی، پوشک و شیرخشک برای کودکان از اصلی‌ترین نیازهای مردم خسارت دیده این منطقه است و با توجه به کاهش دما و احتمال بارندگی دراوایل هفته، نیازمند ارسال چادر، پتو و لوازم گرمایشی به این منطقه هستیم.

خدمات درمانی به مصدومان «سرپل ذهاب» چطور انجام می شود؟ مصدومان این منطقه كجا و چطور مداوا می شوند؟

تمامی مجروحان از طریق امدادهوایی به بیمارستان‌های اطراف کرمانشاه منتقل شده و مورد درمان قرار می گیرند. با این وجود لازم است عملیات کمک به مصدومان نیز در پایگاه‌های اطراف سرعت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha