سرپرست دفتر توانبخشی و امور مراقبتی سازمان بهزیستی كشورگفت:حدود 600كودك مبتلا به بیماری اوتیسم از مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت روزانه بهره مند می شوند.

سلامت نیوز:  سرپرست دفتر توانبخشی و امور مراقبتی سازمان بهزیستی كشورگفت:حدود 600كودك مبتلا به بیماری اوتیسم از مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت روزانه بهره مند می شوند.
 
كیوان دواتگران در گفتگو با  ایرنا ، افزود: این تعداد كودك از پزشكان مربیان، روانشناسان ، كاردرمان و گفتار درمان سازمان بهزیستی برای بهبود و ادامه فعالیت روزمره خویش استقاده می كنند.

سرپرست دفتر توانبخشی و امور مراقبتی سازمان بهزیستی ادامه داد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی و كلامی غیرطبیعی مشخص می شود .

دواتگران توضیح داد: علایم این اختلال در سه سال اول زندگی بروز می كند كه به عنوان یك معلولیت رشدی دایمی محسوب می شود و نحوه ارتباط با دیگران و پاسخ های فرد نسبت به محیط بیرون را تحت تاثیر خود قرارمی دهد.

این مقام مسوول در سازمان بهزیستی با یادآوری اینكه احتمال بروز این اختلال در پسران سه تا چهار برابر دختران است، افزود: دخترانی كه تحت تاثیر این اختلال هستند، علایم بیشتر و آسیب های شناختی شدیدتری دارند.

به گفته وی، اوتیسم یا در خود فرورفتگی به كودكانی گفته می شود كه با دنیای بیرون از لحاظ نگاه، گفتار، رفتار و ارتباط عاطفی با افراد هیچ ارتباطی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha