یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 23068

برای جلوگیری ازحوادث و ضربات فیزیكی ناشی از زمین خوردن، از كفش های مناسب استفاده كنید و مناسب ترین كفش، كفشی است كــه كف آن عاج داشته باشد تــا هنگام راه رفتن تعادل حفظ شده و از سرخوردن جلوگیری كند.

توصیه‌های ایمنی برای روزهای برفی
سلامت نیوز:  معاون آموزشی اورژانس تهران توصیه های ایمنی را برای جلوگیری از زمین خوردن و شكستگی های احتمالی در فصل زمستان ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر فرهاد رضوانی با اشاره به اینكه زمین خوردن یكی از شایعترین حوادث در فصل سرما محسوب می شود اظهارداشت: برای جلوگیری ازحوادث و ضربات فیزیكی ناشی از زمین خوردن، از كفش های مناسب استفاده كنید و مناسب ترین كفش، كفشی است كــه كف آن عاج داشته باشد تــا هنگام راه رفتن تعادل حفظ شده و از سرخوردن جلوگیری كند.

وی همچنین تاكید كرد: استفاده از چكمه و كفش های پاشنه بلند به علت برهم خوردن تعادل در سطوح لغزنده توصیه نمی شود.

دكتر رضوانی با اشاره به اینكه زمین خوردن در این فصل در كودكان و سالمندان شایع تر است افزود: به دلیل وضعیت سلامت بدن و پوكی استخوان در سالمندان، ‌گاهی یك زمین خوردن و یك ضربه كوچك می تواند سبب بروز شكستگی به ویژه در ناحیه مچ دست و یا ناحیه انتهایی فوقانی زانو یا لگن شود. بنابراین توصیه می¬شود در فصل سرما و درهنگام بارش برف با احتیاط قدم بردارید.

وی تصریح كرد: درصورتیكه مسیرهای تردد یخ زده است، توصیه می شود از مسیرهای دیگری رفت و آمد كرده و به منظور جلوگیری از سرخوردن حتماًَ بر روی آن شن و یا ماسه پاشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha