شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2307

كلم پیج سفید، خاصیت مسكن گونه و ضد التهابی دارد

محققان دریافتند مصرف كلم پیچ سفید به درمان درد مفاصل، التهابات گلو و واریس كمك كرده و عوارض آن ها را كاهش می دهد.

محققان آلمانی معتقدند كه این نوع كلم خاصیت ضد التهابی و مسكن گونه دارد.

بنابر این گزارش، محققان تاكید كردند برای اینكه كلم تاثیر مثبت خود را بگذارد باید حداقل یك تا دو ساعت بر روی محل مورد نظر بماند.


حمام با آب گرم برای پوست‌های خشك مضر است

متخصصان هشدار دادند افرادی كه پوست خشك دارند نباید مدت طولانی دوش بگیرند یا حمام كنند.

بر اساس تحقیقات چهار دقیقه ماندن زیر دوش آب گرم می‌تواند كل لایه چربی محافظ پوست را از بین ببرد كه استفاده از صابون، ژل‌ها و محلول‌های شوینده نیز این وضعیت را وخیم‌تر كرده و پوست را شكننده‌تر و تحریك پذیرتر می‌كند.

همچنین توصیه می شود ، هنگام شستشو و استحمام از آب ولرم و ژل‌ها و محلول‌های شوینده ملایم حاوی روغن‌های طبیعی استفاده شود.

بر اساس این گزارش، از آنجاییكه حمام كردن چربی زیادی از پوست می‌گیرد به همین دلیل بعد از دوش گرفتن و حمام كردن باید پوست را با لوسیون محافظت كرد كه بهترین زمان استفاده از آنها بلافاصله بعد از حمام است كه پوست داغ و منافذ آن باز است.


کثیف باشید تا سالم بمانید

دانشمندان انگلیسی اعلام كردند كمی كثیف بودن، هم می‌تواند خلق افراد را بهبود ببخشد و هم می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شود.

به گزارش سلامت نیوز، مطالعات نشان داده است: آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان ریه كه به كمك یك باكتری سازگار موجود در خاك تحت درمان قرار گرفتند، كیفیت زندگی آنها به تدریج بهبود پیدا كرد.

همچنین موش‌هایی كه در معرض همین باكتری قرار می‌گیرند معمولا میزان ماده شیمیایی سروتونین كه با عنوان هورمون شادی شناخته شده است در مغز آنها افزایش پیدا می‌كند.

گفتنی است كه فقدان سروتونین در مغز باعث بروز اختلال روانی افسردگی در افراد می‌شود.

دانشمندان درحال حاضر در تلاش هستند تا مشخص كنند كه آیا این باكتری موسوم به مایكوباكتریوم واكائی می‌تواند با تاثیر گذاری بر روی نورون‌های حاوی نروتونین خاصیت ضد افسردگی داشته باشد.

از سوی دیگر، محققان كانادایی نیز موفق به كشف رابطه بین سروتونین خلق و سیستم ایمنی بدن شده‌اند.

این گروه از محققان در مركز پزشكی دانشگاه جرج تاون اخیرا دریافته‌اند كه سروتونین بین سلولهای اصلی در سیستم ایمنی بدن عبور می‌كند و این ماده شیمیایی می‌تواند منجر به فعال شدن یك واكنش ایمنی شود.


افراد با افزایش سن، متعادل تر می‌شوند

محققان کشف کردند که انسان با افزایش سن از لحاظ روحی و روانی متعادل تر می شود.

به گزارش سلامت نیوزتحقیقات نشان می دهد افراد سالمند اطلاعات و یافته های محیط اطراف خود را سنجیده تر و متوازن تر از جوانان می‌سنجند.

بنابر این گزارش، روانشناسان دانشگاه كلورادوی آمریكا به 150 نفر در سنین مختلف تصاویر مثبت، منفی و خنثی نشان داده و فعالیت مغزی آنها را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نتیجه تحقیقات نشان داد در حالیكه شركت كنندگان 18 تا 25 ساله این تحقیق بیشتر به تصاویر منفی توجه داشتند، شركت كنندگان بالای 55 سال به موارد مثبت و منفی به میزان مساوی توجه داشتند.


آلرژی به گرده های گل، باید زود درمان شود

متخصصان معتقدند، كودكانی كه به گرده ها آلرژی دارند، باید سریع تحت درمان قرار بگیرند زیرا این كودكان در معرض خطر ابتلا به آسم هستند.

به گزارش سلامت نیوز و به نقل از خبرگزاری آلمان؛ متخصصان آلمانی تاكید كردند والدینی كه فكر می كنند با بزرگ شدن فرزندشان آلرژی آنها بهبود می یابد سخت در اشتباه هستند.


 

بهره وری در سیستم سلامت كشور 30 درصد افزایش یافت

بهره‌وری در سیستم سلامت از نظر حضور پرسنل بهداشتی ـ درمانی و ساعات كار آن‌ها طی یك سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.


كامران باقری لنكرانی افزود: سال 85 سال پر فراز و نشیبی برای وزارت بهداشت و سیستم سلامت بود اما مهم‌ترین دستاورد این سال افزایش بهره‌وری 30 درصدی در سیستم سلامت است كه با تلاش مضاعف همكاران در بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی ـ درمانی حاصل شد.

وی گفت: در بسیاری از بیمارستان‌های كشور طی یك سال گذشته میزان خدمات‌رسانی به مردم نسبت به سال ماقبل آن بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

استفاده از دستکش‌های نخی سفید برای کاهش حساسیت پوستی

عدم استفاده از دستکش در هنگام کار با مواد شوینده باعث آسیب به پوست شده و منجر به ایجاد التهاب و اگزمای پوستی می شود.

دکترعباس راثی در رابطه با استفاده از شوینده‌ها گفت: شوینده های مورد مصرف، عموما خاصیت از بین برنده چربی ها را دارند و از آنجا که در پوست نیز لایه محافظی از چربی وجود دارد، استفاده مکرر از مواد شوینده بدون محافظ همچون دستکش سبب خواهد شد تا ضمن از بین رفتن مقدار چربی لایه شاخی پوست، به آن آسیب جدی وارد آید واستفاده از دستکش های نخی مخصوصا سفید که حساسیت کمتری ایجاد می کند و استفاده از دستکش کار بر روی آن از تحریک پوست و صدمه دیدن آن با مواد شوینده جلوگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha