معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: تمام تجهیزات تخریب شده بخش دیالیز بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب تامین کرده ایم.

تجهیز بخش های دیالیز در مناطق زلزله زده/ بیماران نگران نباشند

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: تمام تجهیزات تخریب شده بخش دیالیز بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب تامین کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از   مهر،  دکتر قاسم جان بابایی در گفتگوی زنده تلویزیونی، اظهارداشت: مراکز بهداشتی و درمانی مناطق حادثه دیده با توجه به وسعت و شدت بالای زلزله تخریب شده و بروز بیماری های عفونی ناشی از غذا و آب آشامیدنی ناسالم از مهمترین مشکلات و چالش های پیش رو است.

وی افزود: استقرار کانکس هایی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی و ساخت و بازسازی مراکز آسیب دیده در آینده نزدیک از جمله اقدامات ما در راستای کنترل و مدیریت چالش های پیش رو است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال هر هفته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله زده حضور داشته و به ارائه خدمت می پردازد.

وی گفت: تمامی بیماران اعزامی به بیمارستان های تهران در ۲۴ ساعت اول خدمات درمانی خود را دریافت کرده و با هماهنگی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت هزینه بازگشت و سفر آنها تامین شده و پیگیری خدمات پس از جراحی این بیماران در دستور کار قرار دارد.

جان بابایی تاکید کرد: تجهیز و توسعه بخش دیالیز کرمانشاه پیش تر هم از جمله اولویت ما در هماهنگی های به عمل آمده با خیرین و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بود و اکنون با توجه نیازمندی بیماران دیالیزی در مناطق زلزله زده تلاش ما فراهم سازی تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات به این بیماران است.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: ما تمام تجهیزات تخریب شده بخش دیالیز بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب را در جهت خدمت رسانی به بیماران نیازمند تامین کرده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha