رئیس جمعیت هلال احمر از برپایی 55 هزار تخته چادر، توزیع 170هزار پتو و میزان کافی غذا میان زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

هلال احمر 55 هزار تخته چادر در میان زلزله زدگان توزیع کرد

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر از برپایی 55 هزار تخته چادر، توزیع 170هزار پتو و میزان کافی غذا میان زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اصغر پیوندی ، افزود: از فردا بسته غذایی برای 72 ساعت میان زلزله زدگان توزیع می شود.


وی اظهار داشت: از روز دوشنبه نیز بسته غذایی یک ماه برای 20 هزار خانوار توزیع می کنیم، تا شرایط اضطرار طی شود.
پیوندی با اشاره به گستردگی زلزله و خسارت دیدن یک هزار و 200 روستا گفت: هلال احمر به عنوان نهادی امداد رسان و معین دولت بیش از استانداردها اقدام به پخش چادرهای امدادی کرده ولی ممکن است همچنان خانواری با مشکلات و کمبودهایی درخصوص چادر و یا دیگر اقلام مواجه باشند که در این صورت با مطلع شدن از طریق شماره تلفن 112، هلال احمر به آن مناطق از طریق امداد زمینی و هوایی کمک رسانی می کند.


وی با اعلام این که کمبودها را در خصوص امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه رد نمی کنیم، گفت: هم اکنون وضعیت امدادرسانی قابل قبول است و درصدد رفع نواقص و کمک رسانی هرچه بیشتر به مردم زلزله زده هستیم.


رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که هلال احمر تنها وظیفه امداد و نجات را در مدیریت بحران بر عهده دارد، اضافه کرد: وصل آب وبرق در مناطق زلزله زده به عهده هلال احمر نیست و مسئولیت هلال احمر حفظ جان و کاهش آلام انسان ها است.


وی اسکان و تغذیه اضطراری زلزله زدگان را از دیگر وظایف هلال احمر اعلام کرد و گفت: با وجودی که هلال احمر در روزهای نخست زلزله اقدام به توزیع چادر برای اسکان اضطراری کرد، اما توزیع عادلانه نبود، در حالی هلال احمر وظیفه اش را به طور کامل انجام داده است.


پیوندی با اعلام این که تاکید هلال احمر بر کمک های نقدی است، گفت: زلزله زدگان با توجه به سرد شدن بیشتر هوا در ماه های آینده نیازمند اقلام گرمایشی هستند.


به گفته وی، مردم در صورت علاقه به اهدا کمک های غیر نقدی، اقلامی مانند نایلون و پتو اهدا کنند و از ارسال دیگر اقلام برای جلوگیری از اسراف نشدن خودداری کنند.


 زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.


شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha