رئیس جمعیت هلال احمر تعداد مردم زلزله زده کرمانشاه را 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: کار امدادرسانی در 1200 روستای پراکنده سخت بود.

جمعیت زلزله زده کرمانشاه 150 هزار نفر است/مردم اعتماد کنند،کمک ها در مناطق زلزله زده توزیع می شود

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر تعداد مردم زلزله زده کرمانشاه را 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: کار امدادرسانی در 1200 روستای پراکنده سخت بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان،علی اصغر پیوندی ، اظهار داشت: بعید است با گذشت 5 روز از وقوع زمین لرزه،هنوز مناطقی وجود داشته باشد که هلال احمر به آنجا نرفته و خدمات ارائه نکرده باشد. مناطق زلزله زده دارای 1200 روستای پراکنده است که از 100 درصد تا 40 درصد خسارت دیده اند. همچنین هشت شهر در این زمین لرزه دچار خسارت و ریزش آوار شدند.

وی ادامه داد: 150 هزار نفر در جریان زلزله غرب کشور دچار خسارت شدند که تلاش کردیم کسی از خدمات هلال احمر محروم نمانده باشد. البته این امکان هم وجود دارد که تعدادی هنوز کمک دریافت نکرده باشند به همین خاطر از مردم می خواهیم در تماس با تلفن 112 موضوع را به ما اعلام کنند تا بتوانیم از طریق امداد هوایی در کمترین زمان کمک های خود را به آن مناطق برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ما به عنوان ارگانی امدادی تغذیه اضطراری را انجام دادیم و براساس پیش بینی ها تا دو ماه کمک های خود را ارائه می کنیم. ما امیدداریم زودتر خانه ها ساخته شود و مردم از وضعیت اسکان اضطراری خارج شوند.

پیوندی با اعلام اینکه  به مردم قول می دهیم اقلام امدادی که تحویل هلال احمر می شود، در مناطق زلزله زده توزیع شود، افزود: وقتی کمک ها به صورت خودجوش و مردمی ارسال می شود روند امدادرسانی تیم های تحصصی امداد کند می شود. البته ما قدردان مردم بابت کمک به زلزله زدگان هستیم و نمی توان گفت که مردم به صورت فردی کمک نکنند. موضوع مهم البته این است که کمک ها از مجرای نیروهای تحصصی امداد براساس نیازها توزیع شود.

وی ادامه داد: مردم می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل هلال احمر دهند و مطمئن باشند که این کمک ها به دست آنها می رسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha