یک روان شناس، بر ضرورت مداخلات روانی در مناطق زلزله زده به منظور کاهش آسیب های روحی پس از حادثه تاکید کرد

ضرورت بررسی آسیب های روانی زلزله زدگان/کودکان آسیب پذیرترند

سلامت نیوز:یک روان شناس، بر ضرورت مداخلات روانی در مناطق زلزله زده به منظور کاهش آسیب های روحی پس از حادثه تاکید کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، علی اسدی در برنامه نبض پزشکی شبکه خبر که با موضوع بررسی مشکلات زلزله زدگان، درباره آسیب های روانی پس از زلزله، گفت: مشکلات روانی بعد از هر حادثه ای همچون زلزله به وجود می آید که شوک اولین مرحله حوادث ناخوشایند است.

وی، علائمی همچون پرخاشگری، هیجانات غیرطبیعی و... را از نشانه های مشکلات روانی حوادث ناگوار دانست و افزود: به افرادی که حال روحی خوبی ندارند، برچسب بیمار روانی نزنیم و بار روانی بیشتری به آنان تحمیل نکنیم.

اسدی در ادامه به عنوان روان شناسی که میدانی در بطن حادثه حضور داشته است، تصریح کرد: در این ۵ روز گذشته سایر تیم های روانشناسی نیز، در بین حادثه دیدگان حضور داشتند و مشکلات روانی افراد و به خصوص کودکان را تحت روانکاوی قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه مداخلات روانی ممکن است تا یک سال طول بکشد، اظهار داشت: پس از بروز حادثه افراد وارد  مراحل مختلف روانی شامل اضطراب، ترس و افسردگی می شوند که اینها مراحل شایع تری بعد از هر حادثه ناگوار است.

این روانشناس به نقش رسانه ها در کاهش اضطراب در جامعه اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه کودکان آسیب پذیرترند لازم است با آنها با ملایمت بیشتری برخورد شود و در یک محیط کودکانه و شاد خارج از محیط حادثه قرار بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha