نبود وسایل گرمایشی در شهرستان سرپل ذهاب و روشن کردن آتش باعث آلودگی هوا شده و ترافیک شدید در خیابان اصلی این شهر به آلودگی هوا دامن زده است که به نظر می‌رسد در روزهای آتی به مشکلی جدی تبدیل شود.

آلودگی هوا مشکل جدی روزهای آینده در سرپل ذهاب/ فقدان مدیریت واحد در مناطق زلزله‌زده همچنان احساس می‌شود

سلامت نیوز:نبود وسایل گرمایشی در شهرستان سرپل ذهاب و روشن کردن آتش باعث آلودگی هوا شده و ترافیک شدید در خیابان اصلی این شهر به آلودگی هوا دامن زده است که به نظر می‌رسد در روزهای آتی به مشکلی جدی تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، زلزله 7.3 ریشتری که هفته گذشته در غرب کشور رخ داد در استان کرمانشاه بیشترین خرابی‌ها را ایجاد کرد و شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه، بیشترین آسیب را در این زلزله دیدند.

شش روز از وقوع زلزله گذشته است و کمک‌های نهادهای دولتی، سپاه، ارتش و کمک‌های مردمی به این مناطق فرستاده شده است؛ در سرپل ذهاب گویی گرفتن چادر برای برخی از خانواده‌های منطقه به مسئله‌ای حیثیتی تبدیل شده، امروز با برخی از مردم حرف زدیم که از صبح زود در انتظار گرفتن چادر مقابل مقر هلال احمر ایستاده بودند.

گفته می‌شود این چادرها در اسلام آباد غرب تا 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به نظر می‌رسد در روزهای آتی آلودگی هوا در شهرستان سرپل ذهاب به مشکلی جدی تبدیل شود زیرا به دلیل نبود وسایل گرمایشی مردم برای گرم کردن خود، آتش روشن می‌کنند که این مسئله باعث آلودگی هوا شده است؛ ترافیک شدید در خیابان اصلی سرپل ذهاب که تمرکز چادرها هم در این خیابان است، به آلودگی هوا دامن زده است.

به گفته برخی از نیروهای امدادی ترکیدن لوله‌های فاضلاب نیز باعث آلودگی محیط شده که زمینه ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش داده است.

مناطق زلزله‌زده کماکان از فقدان مدیریت واحد و فرماندهی قاطع میدان رنج می‌برد؛ وضعیت در روستاها تا حدود زیادی کنترل شده و در شهرهای کوچک هم قابل تحمل است اما وضعیت شهرهایی مانند سرپل ذهاب اصلاً خوب نیست.

 در این میان کولیوند رئیس اورژانس کشور به زلزله‌زدگان غرب کشور توصیه‌هایی ارائه کرده است:

رعایت بهداشت فردی در مناطق زلزله‌زده را جدی بگیرند و در صورت سرفه یا علائم مشکوک یا غیرعادی به اکیپ‌های اورژانس حاضر در منطقه مراجعه کنند.

همچین خوب است در صورت گزش حشرات یا دیگر حیوانات به اکیپ‌های اورژانس مراجعه شود زیرا پس از تماس با شماره 115 سریعاً اکیپ های اورژانس در محل حاضر می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha