ماده معدنی سدیم تقریبا در هر روز وارد برنامه غذایی تان می شود. حتی اب میوه ها و نوشیدنی های گازدار خالی از سدیم نیستند.

۶ گام سالم برای جلوگیری از اثرات مضر سدیم در بدن!

سلامت نیوز:ماده معدنی سدیم تقریبا در هر روز وارد برنامه غذایی تان می شود. حتی اب میوه ها و نوشیدنی های گازدار خالی از سدیم نیستند.

به گزارش سلامنت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این در حالی است که مصرف بیش از حد این ماده معدنی نه تنها باعث افزایش فشار خون می شود، بلکه مشکلات استخوانی، گوارشی، قلبی و عروقی و پوستی نیز به همراه دارد.

اگرچه همیشه توصیه می شود که میزان سدیم را در رژیم های غذایی تان تعدیل کنید اما فراموش نکنید که سدیم در متابولیسم سلولی نقش مهمی دارد و مانع انقباض عضلات می شود. علاوه بر این شما بخشی از این ماده معدنی را از طریق دفع و تعریق از دست می دهید. پس سدیم را بیش از حد محدود نکنید. تعدیل میزان سدیم در بدن، نیاز به مصرف ۶ گزینه غذایی دارد:

گشنیز: یک دیورتیک طبیعی بسیار قدرتمند است که شما می توانید آن را به سوپ یا سالاد اضافه کنید. عطر و طعم قوی این سبزی آن را به جایگزین خوبی برای نمک تبدیل کرده است. علاوه بر این، مصرف گشنیز به کاهش فشار خون و کاهش سردردهای میگرنی کمک می کند.

سیر: مصرف آن، طبیعی ترین گام برای کاهش فشار خون است. سیر یک غذای دارویی است که باید در همه آشپزخانه ها وجود داشته باشد. سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند و حاوی آلیسین است؛ آنزیمی که از سلامت قلب و کلیه ها مراقبت می کند.

آناناس: این میوه خوشمزه دیورتیک و ضد التهابی است. مصرف آناناس باعث افزایش گردش خون لنفاوی می شود. این میوه غنی از مس و منگنز است؛ دو ماده معدنی ضروری که سدیم بیش از حد را از بدن دفع می کنند. آناناس همچنین حاوی برملائین و ویتامین ث است که باعث کاهش پروسه های التهابی در بدن به دلیل انباشت سدیم می شود و بر بهبود سلامت کلیه تاثیر می گذارد.

پونه کوهی: نه تنها چاشنی افسانه ای است، بلکه می تواند به جای نمک جایگزین شود. یکی از راه های کاهش میزان نمک موجود در غذاها، اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه پونه کوهی به آنهاست. علاوه بر این، پونه حاوی بتاکاریوفیلن است؛ اده ای که مانع ایجاد تورم و بهبود گردش خون می شود.

توت فرنگی: مصرف منظم توت فرنگی های ارگانیک منجر به بهبود سلامت کلیه ها، کاهش میزان اسید اوریک، کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون می شود. با این حال به یاد داشته باشید که همیشه فرم طبیعی توت فرنگی را مصرف کنید چون مربای توت فرنگی یا آب میوه های بسته بندی آن، حاوی سطح بالای سدیم هستند.

کنگر فرنگی: منجر به تعادل فشار خون شما با کاهش میزان سدیم بدن می شود. بهترین کار این است که کنگر فرنگی را به همراه روغن زیتون و آب لیمو مصرف کنید تا به پاکسازی کبد، حفظ سلامت کلیه ها و حفظ آنزیم های موجود در غذاها کمک کرده باشید./

منبع:steptohealth    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha