ساعت 10 صبح شده و احساس گرسنگی شما را احاطه کرده است. اما کارشناسان می‌گویند به جای اینکه منتظر یک نهار حماسی باشید، بهتر است یک اسنک مختصر میل کنید تا لاغرتر شوید.

اسنک‌های لاغری برای صبحانه

سلامت نیوز: ساعت 10 صبح شده و احساس گرسنگی شما را احاطه کرده است. اما کارشناسان می‌گویند به جای اینکه منتظر یک نهار حماسی باشید، بهتر است یک اسنک مختصر میل کنید تا لاغرتر شوید.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، ساعت 10 صبح شده و احساس گرسنگی شما را احاطه کرده است. اما کارشناسان می‌گویند به جای اینکه منتظر یک نهار حماسی باشید، بهتر است یک اسنک مختصر میل کنید تا لاغرتر شوید.
 
به گزارش پریونشن، کری گانس، پزشک، می‌گوید: «زمان بین صبحانه و نهار به اندازه کافی زیاد است (حداقل چهار تا پنج ساعت)، بنابراین افراد معمولی در این فاصله گرسنه می‌شوند. هر چه در این زمان گرسنه‌تر باشید، احتمال پرخوری‌تان بیشتر خواهد شد.» اگر قصد لاغری داشته باشید، با این کار دوباره در مسیر اضافه وزن قدم برمی‌دارید.
 
علاوه بر آن، اگر زیاد گرسنه بمانید، بدن به حالت "قحطی" فرو می‌رود و دست به ذخیره کالری‌ها می‌زند زیرا فکر می‌کند که شاید برای کارکرد اندام‌های مختلف با مشکل کمبود کالری مواجه شوید. بنابراین روی آوردن به اسنک‌های سالم و مقوی کار منطقی است.
 
در ادامه چند اسنک مقوی و سالم را به شما معرفی خواهیم کرد.
 
گرانولا
هیچ چیز به اندازه گرانولا (Granola) به عنوان یک اسنک مقوی نیست. اگر هنگام گرسنگی وسوسه چیز شیرینی را داشتید، بهتر است گرانولا مصرف کنید زیرا حاوی فیبر، پروتئین و قند است. گرانولا یک غذای مواد غذایی صبحانه و میان وعده شامل جو پوست‌کنده، مغز دانه‌ها، عسل و یا شیرین‌کننده‌های دیگر مانند شکر قهوه‌ای و گاهی اوقات برنج پوست‌کنده است، که معمولا پخته تا زمانی که ترد، تست و قهوه‌ای طلایی شود.
 
پنیر و سیب
ترکیب پنیر و سیب برای القای حس سیری مناسب است و به خاطر فیبر موجود می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.
 
نخود تفت داده شده
نخود نیز حاوی مقادیر فراوانی پروتئین و فیبر است که می‌تواند شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد. البته می‌توانید از پودر کاری و فلفل نیز در کنار آن استفاده کنیم تا سرعت متابولیسم بدنتان را افزایش دهد.
 
توت فرنگی و ماست یونانی
ماست یونانی به خاطر کم چرب بودنش گزینه‌ای مناسب برای ترکیب با توت فرنگی است. این اسنک خوشمزه میزان کالری کم و فیبر بالایی دارد.
 
پسته
حدودا در هر 30 گرم پسته، شش گرم پروتئین و سه گرم فیبر وجود دارد. به همین خاطر، یک مشت پسته می‌تواند کمک زیادی به شما کند.
 
بوقلمون، پنیر و کاهو
اگر واقعا دلتان یک غذای سبک می‌خواهد، می‌تواند ترکیب بوقلمون کم چرب، پنیر و کاهو را امتحان کنید که حاوی 12 گرم پروتئین است. البته می‌توانید از ادویه نیز در کنار آن استفاده کنید.
 
تخم مرغ آب‌پز و پرتقال
ترکیب این دو ماده غذایی مقادیر فراوانی از پروتئین، چربی و فیبر را یکجا برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته اگر فکر می‌کنید مزه این دو در کنار هم خوشمزه نمی‌شود، پس بهتر است آن را یک بار امتحان کنید.
 
پنیر کوتاژِ کم چرب و موز
پنیر کوتاژ یا پنیر کُلبه، نوعی پنیر سفید نرم است که از شیر پس چرخ ترش تهیه شود. این پنیر سرشار از پروتئین است که ترکیب آن با موز می‌تواند پروتئین و فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.
 
منبع: Prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha