رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۱ تن مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در پایش‌های کنترلی بازرسان بهداشت محیط در مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) خبر داد.

معدوم‌سازی ۱۱ تن مواد غذایی فاسد در مسیر راهپیمایی حرم رضوی

سلامت نیوز:رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۱ تن مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در پایش‌های کنترلی بازرسان بهداشت محیط در مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس محراب آقازاده گفت: همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی به سمت حرم رضوی (ع) و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در این مراسم معنوی جهت حضور در سالروز شهادت آن حضرت در مشهد مقدس، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی طول مسیر، به صورت روزانه، مواکب، ایستگاه‌های صلواتی و دیگر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول مسیر این پیاده‌روی را کنترل می‌کنند. از ۱۵ آبان ماه تاکنون در راستای نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی، ۶۴۸۰ مورد کلرسنجی از منابع و مخازن آب آشامیدنی به عمل آمده و ۶۳۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به دریافت ۳۸۱ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشت ۱۹۰، کارشناسان بهداشت محیط به مشکلات مطرح شده رسیدگی و اقدامات لازم و قانونی را در ارتباط با موضوعات مطرح شده اعمال کرده‌اند. در همین مدت از ۹۶۳۴ باب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۵۹ باب  از اماکن عمومی و ۱۰۵ امکنه بین راهی بازدید و پایش به عمل آمده است که با توجه به وجود نواقص و مشکلات بحرانی و غیر بحرانی، ۳۴۱ مورد از این اماکن و مراکز به مرجع قضایی معرفی شده‌اند که ۴۵ مورد از آنها تعطیل شده‌اند. ضمنا با توجه به مشکلات موجود در مواد غذایی عرضه شده، مقدار ۱۱۳۷۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته معدوم شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد و مخاطرات بهداشتی، موارد را به صورت شبانه‌روزی به سامانه بهداشت ۱۹۰اعلام کنند و مطمئن باشند به شکایات آنها در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha