نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه تمام دستگاه‌ها پای کار هستند، اما در شهر سرپل ذهاب هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

نماینده قصرشیرین: حمام و سرویس بهداشتی سیار نیاز است

سلامت نیوز:نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه تمام دستگاه‌ها پای کار هستند، اما در شهر سرپل ذهاب هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرهاد تجری  با اشاره به گذشت نزدیک به یک هفته از زلزله بزرگ کرمانشاه اظهار کرد: با وجود خدمات زیادی که از سوی دستگاه‌ها انجام شده، هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با انتقاد از قصور برخی دستگاه‌های متولی امدادرسانی از جمله هلال احمر، عنوان کرد: متاسفانه عملکرد هلال احمر در توزیع چادر در مناطق شهری نواقصی داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در شهر سرپل ذهاب که عمده ترین مشکل را داشتیم، هنوز برخی افراد موفق به دریافت چادر نشده‌اند و توزیع عادلانه صورت نگرفته است.

به گفته این نماینده مجلس، اسکان اضطراری در برخی از نواحی شهری کامل نشده است.

تجری یادآور شد: در روستاهای سرپل ذهاب با توجه به هماهنگی و همکاری که بین سپاه، هلال احمر و بخشداری صورت گرفت وضعیت توزیع چادر مناسب است و مشکل چندانی نداشتیم، مگر به صورت موردی.

وی ادامه داد: امیدواریم در برخی از روستاهای دیگر و شهرستان‌ها از جمله قصرشیرین، گیلانغرب و... نیز که نیازمندی‌هایی به چادر وجود دارد، با همکاری این دستگاه‌ها مرتفع شود.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مشکل آب و برق مناطق زلزله زده مرتفع شده است، تاکید کرد: به هر حال بخش زیادی از زیرساخت‌های این مناطق آسیب دیده و حل کامل مشکل آب و برق آنها زمان بر است.

تجری به موضوع بهداشت این مناطق نیز اشاره داشت و عنوان کرد: بهداشت باید در اولویت‌های رسیدگی باشد و این مناطق نیازمند حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی سیار هستند.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل کامل اسکان اضطراری با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی باید به سمت اسکان موقت برویم، یادآور شد: شخص استاندار نیز بر این مسئله تاکید جدی دارد و برای پیگیری رفع نواقصی که وجود دارد از سفر مهم به تهران گذشت تا قبل از بارندگی فردا به مشکلات موجود رسیدگی کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پس از تکمیل کامل اسکان اضطراری، باید به سمت فراهم کردن مقدمات اسکان موقت برویم.

تجری نکته مهم دیگری که باید پس از این مورد توجه قرار گیرد را عدم توان مردم برای بازسازی مناطق زلزله زده دانست که نیازمند کمک دولت، سازمان‌ها، نهادهای مردمی و ... است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از حضور بسیار گسترده و قابل توجه مردم از سراسر کشور هم یاد کرد که برای کمک به زلزله زدگان به کرمانشاه آمدند و مرهمی بر دردها و مشکلات آنها بودند و حتی حضورشان از کمک‌های دولتی هم مقداری پررنگ‌تر بود.

وی گفت: در مجموع در این یک هفته همه بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف با تمام توان پای کار بودند. رئیس جمهور و وزرا و مسئولین کشوری با حضور در منطقه به خوبی مسائل را پیگیری کردند و در بخش انتقال مجروحین و دفن متوفیان کمترین مشکل را داشتیم. البته هنوز هم با حد مطلوب فاصله داریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha