معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از آغاز بارش باران در مناطق زلزله زده استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می کند.

بارندگی از دوشنبه در مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز می شود

سلامت نیوز:  معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از آغاز بارش باران در مناطق زلزله زده استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی محمد زورآوند اظهار کرد: سامانه ناپایداری که روزهای گذشته هم به آن اشاره شد از اوایل دوشنبه تا شنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: موج اول این سامانه، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ضمن کاهش دمای روزانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با مه، رعد و برق و وزش باد در استان می شود.
زورآوند افزود: شرایط ناپایدار طی روز سه شنبه در مناطق زلزله زده شهرستانهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و همچنین شمال غرب استان (اورامانات) از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش که در بعضی ساعات با وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه است، سبب آبگرفتگی معابر خواهد شد.
وی یادآوری کرد: وزش باد ممکن است طی ساعاتی از روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری هوای استان را حداقل در مناطق مرزی و گرمسیری غبارآلود کند.
زورآوند همچنین در خصوص موج دوم این سامانه اظهار کرد: این موج با ریزش هوای سرد در منطقه همراه خواهد بود که از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده (سوم آذر) ضمن کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بخصوص مناطق زلزله زده در بعضی ساعات، سبب بارندگی همراه با وزش باد در استان خواهد شد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: بارش موج دوم نسبت به موج اول، از شدت و گستردگی کمتری برخوردار خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود بارش این سامانه (29 آبان تا سوم آذر) در مناطق مناطق زلزله زده و اورامانات، بین 30 تا 50 میلیمتر باشد.
زورآوند همچنین به حداقل دمای شبانه مناطق زلزله زده استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای شبانه سرپل ذهاب طی امشب به 9 و فردا شب به 11 درجه و قصرشیرین نیز امشب به 12 و فردا شب به 13 درجه بالای صفر می رسد.
معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: دمای هوای امشب شهرستان ثلاث باباجانی به هفت و فردا شب به 9 درجه می رسد، ضمن اینکه در دالاهو نیز امشب شاهد دمای منفی 2 درجه و فردا شب صفر درجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دمای هوای امشب اسلام آبادغرب نیز به صفر درجه و فردا شب به یک درجه بالای صفر می رسد، گفت: ساکنان گیلانغرب نیز امشب و فردا دمای 11 درجه بالای صفر را تجربه می کنند.
زورآوند همچنین دمای هوای امشب شهر کرمانشاه را یک درجه زیر صفر عنوان و اظهار کرد: فردا شب نیز حداقل دما به 2 درجه بالای صفر می رسد.
وی در پایان گفت: امشب دمای هوا در شهرستان های کنگاور و سنقروکلیایی نیز به ترتیب به سه و دو درجه زیر صفر خواهد رسید.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تا عصر جمعه 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha