یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 23080
سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان از مرگ 11 مادر باردار در طول سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش مهر، امید علی پاپی ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی با اشاره به دلایل مرگ این مادران باردار،اظهار داشت: شاخص های متغیری مانند عوامل اجتماعی، اقتصادی و.... از جمله دلایل مرگ این مادران باردار نه تنها در استان بلکه در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد فوت مادران باردار در لرستان نسبت به میانگین کشوری چندان بالا نیست، خاطر نشان کرد: این در حالیست که مطابق شاخص ها برای ما مرگ حتی یک مادر باردار نیز پذیرفته شده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با تاکید بر مراقبت های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان، عنوان کرد: این مراقبت ها را تا حدودی دانشگاه علوم پزشکی توسط متخصصان و روان پزشکان انجام می دهد.

پاپی با اشاره به ایجاد کمیته رسیدگی به علت هر مورد مرگ مادران باردار در لرستان توسط معاونت بهداشت علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: این در حالی است که انجام مراقبتهای لازم از مادران باردار تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست.

وی با اشاره به تاثیر عوامل اجتماعی و اقتصادی در زمینه وقوع مرگ مادران باردار استان لرستان یادآور شد: در طول سال جاری از تعداد 11 مورد مرگ مادران باردار لرستانی تعداد پنج مورد به دلیل خود سوزی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با بیان اینکه نمی توان همه مادران باردار موجود در استان را تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار داد، خاطر نشان کرد: این در حالیست که با تلاشهای صورت گرفته تمامی مادران باردار لرستانی تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند.

پاپی با تاکید بر اینکه نمی توان تخلف های پزشکی را نیز در مرگ مادران باردار لرستانی نادیده گرفت،عنوان کرد: ممکن است که مادر بارداری بر اثر مشکلات درمانی و پزشکی جان خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه تخلف پزشکی در این زمینه را نمی توان رد کرد، بیان داشت: پزشکان هم در این زمینه استثنا نیستند و ممکن است که خطا و تخلف پزشکی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha