سلامت نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: مطابق بررسیهای صورت گرفته دو درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از عوارض قلبی به طور مستقیم به آلودگی هوا مرتبط است.

به گزارش مهر، محمد حسین بازگیر شامگاه شنبه در جلسه شورای سلامت استان در سخنانی با اشاره نامگذاری 25 تا 29 دیماه به نام هفته هوای پاک، اظهار داشت: فرهنگ همگانی حفاظت از محیط زیست باید به عنوان یکی از دغدغه های مردم تبیین شود.

وی با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیونهای مرتبط با آب و هوا و پروتکل مونترال، یادآور شد: ما مطابق این توافقات متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر دو درصد کل مرگ و میرهای ناشی از عوارض قلبی به طور مستقیم با آلودگی هوا مرتبط است، یادآور شد: مطابق بررسیهای انجام شده میزان مرگ و میر بیماران قلبی که در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند 68 درصد افزاش می یابد.

بازگیر به برخی اقدامات انجام شده در این زمینه در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا 5 ایستگاه سنجش آلایندگی هوا با صرف هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان با کمک سازمان محیط زیست و ستاد مدیریت بحران استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاهها در چهار شهر استان نصب خواهند شد، بیان داشت: یکی از این ایستگاهها که مربوط به خرم آباد است در محل دانشگاه علوم پزشکی و دیگری در محل اداره کل محیط زیست لرستان نصب می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از دانشگاه علوم پزشکی خواست با نصب این ایستگاه در محل این دانشگاه موافقت کند و بیان داشت: این امر مطابق توافقاتی که در طول یکسال گذشته با مسئولان این دانشگاه صورت گرفته انجام می شود.

بازگیر همچنین از خرید دستگاهها و تجهیزات سنجش آلایندگی توسط این اداره کل خبر داد و بیان داشت: این دستگاهها سنجش آلودگیهای مختلف با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان خریداری و به وسیله آنها آزمایشگاه محیط زیست تجهیز شده است.

وی همچنین از راه اندازی مراکز معاینه فنی خودرو در سطح شش شهر استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر ایجاد این مراکز در چهار شهر استان باقی مانده که به دنبال راه اندازی مراکز معاینه فنی در این شهرها نیز هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه ایجاد این مراکز میزان آلایندگی خودروها را کاهش می دهد، خواستار نظارت جدی تر پلیس راهور استان بر فعالیت این مراکز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha