استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: امکان رخداد "نورهای زلزله" در زلزله کرمانشاه باور پذیر نیست.

پاسخ به شهبه رخداد "نورهای زلزله " در جریان زلزله کرمانشاه

سلامت نیوز: استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: امکان رخداد "نورهای زلزله" در زلزله کرمانشاه باور پذیر نیست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مهدی زارع ، در خصوص  موضوعات مطرح شده در مورد پدیده " نورهای زلزله"  در جریان زلزله کرمانشاه گفت: نورهای زلزله معمولا ناشی از پخش گاز رادانی در هوا  است که این گاز باعث تشکیل آن می شود.

وی افزود: پدیده نورهای زلزله شباهت بسیاری به فعالیت آتشفشان ها دارد  که معمولا قبل از وقوع زلزله یا هنگام این رخداد طبیعی به شکل روشناسی سرخ در هوا نمایان می شود و شباهت بسیاری به رعد و برق دارد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی خاطر نشان کرد: اخبار مربوط به بروز این پدیده در حین وقوع زلزله کرمانشاه در دالاهو و سایر شهرهای این استان، قابل اطمینان نیست چرا که مدت زمان وقوع این اتفاق تنها به یک دقیقه می رسد. در حالیکه در مدارک منتشر شده ادعا شد که این پدید 40 دقیقه رخ داده است.

زارع عنوان کرد: امکان وقوع پدیده نورهای زلزله در کشور ما وجود دارد و در سال 69 در جریان زلزله منجیل شاهد این اتفاق بودیم اما به منظور بررسی های بیشتر باید متخصصان با جمع آوری اطلاعات میدانی و محلی و بررسی عکس ها و فیلم های موجود نسبت به واقعیت این امر نظر خود را اعلام کنند.

وی در پایان اذعان داشت: براساس گرد و غبار پخش شده در هوا در زمان وقوع زلزله کرمانشاه احتمال بسیاری وجود دارد که بر اثر مه آلودگی خاک های پراکنده در هوا و نور مهتاب، افراد به اشتباه تصور کرده باشند که پدیده نورهای زلزله رخ داده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha