بر اساس نتایج مطالعات جدید، زنان ناباروری که برای بارداری در تلاش هستند و دوره‌های درمان را طی می‌کنند، اگر از سطح مناسبی از ویتامین «دی» برخوردار باشند، احتمال باردار شدنشان تا 46 درصد افزایش می‌یابد.

کدام ویتامین در بارداری زنان نابارور نقش پررنگی دارد؟

سلامت نیوز:بر اساس نتایج مطالعات جدید، زنان ناباروری که برای بارداری در تلاش هستند و دوره‌های درمان را طی می‌کنند، اگر از سطح مناسبی از ویتامین «دی» برخوردار باشند، احتمال باردار شدنشان تا 46 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، زنان ناباروری که برای بارداری در تلاش هستند و دوره‌های درمان را طی می‌کنند، اگر از سطح مناسبی از ویتامین  «دی» برخوردار باشند، احتمال باردار شدنشان افزایش می‌یابد.

اداره بهداشت انگلیس با تاکید بر این موضوع که ویتامین «دی» نقش پر رنگی در بارور شدن زنان دارد، می‌گوید: «در سراسر جهان، تنها 26 درصد زنان از سطح متعادلی از این ویتامین برخوردار هستند».

محققان با بررسی سوابق درمانی بیش از 2700 زن به منظور درمان ناباروری دریافتند، مصرف به اندازه ویتامین «دی» می‌تواند، احتمال باروری را تا بیش از 46 درصد افزایش دهد.

به گفته پژوهشگران، منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر و تخم مرغ، نور آفتاب است؛ به طوری‌که که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می‌کند.

دکتر گالوس، محقق ارشد و نویسنده این پژوهش می‌گوید: «برخورداری از سطح مناسبی از ویتامین «دی» احتمال بارداری را تا 46 درصد و احتمال تولد فرزند زنده و سالم را تا 33 درصد افزایش می‌دهد».

بر اساس مطالعات جدید، پروتئینی که توسط ویتامین «دی» در بدن فعال می‌شود، می‌تواند در ترمیم آسیب‌های سلول‌های عصبی و درمان بیماری ام اس مؤثر باشد.

نتیجه بررسی‌ها نشان داده است، از هر 5 زن انگلیسی تنها یک نفر به اندازه کافی ویتامین «دی» دریافت می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha