سلامت نیوز :  معاون حج عمره مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از گزینش و اعزام هزار نفر كادر درمانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عمره‌گزاران امسال در عربستان خبر داد.

امبن رضا طباطبایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نزدیكی آغاز حج عمره سال جاری اظهار داشت: مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر اقدام به دعوت از پزشكان، پرستاران و متخصصان برای مصاحبه كرده است.

وی افزود: گزینش كادر درمانی برای عمره امسال برای اعزام به عربستان در 2 سطح علمی و عقیدتی صورت می‌گیرد و در حال حاضر نیز 20هزار نفر كادر درمانی در مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ثبت نام كرده‌اند.

طباطبایی به اولویت‌بندی كادر درمانی برای عمره سال جاری جهت اعزام به عربستان اشاره كرد و تصریح گفت: اولویت دعوت به مصاحبه و اعزام كادر درمانی با كسانی است كه در یك‌ سال گذشته در عتبات عالیات خدمت كرده‌ باشند.

وی در مورد زمان اعزام كادر درمانی مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به عربستان نیز بیان كرد: این امر به زمان اعزام زائران كشورمان به عربستان بستگی دارد كه از نیمه بهمن رخ خواهد داد ولی در مجموع گروه راه‌انداز مراكز درمانی مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر چند روز زودتر به عربستان اعزام می‌شوند.

طباطبایی در بیان تفاوت ارائه خدمات پزشكی در حج تمتع و عمره اظهار داشت: در حج عمره خدمات بیمارستانی كمتر ارائه می‌شود و به دلیل تفاوت محل اسكان زائران، مطب‌های درمانی در هتل‌های محل اقامت یا درمانگاه‌ها دایر می‌شود و بیشتر درمان‌ها نیز به طور سرپایی خواهد بود و در مواقع ضروری بیمار به بیمارستان‌های عربستان سعودی اعزام می‌شود.

به گزارش توانا، بر اساس اعلام آمارهای حج و زیارت در سال جاری حدود 800 هزار عمره‌گزار كشورمان به مدت 6 ماه به عربستان برای انجام فرائض عمره اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha