مبارزه پلیس جمهوری اسلامی با نوشیدنی های الکلی، سابقه ای 30 ساله دارد. یعنی همان زمانی که قانون مجازات اسلامی و حد و حدودهای شرعی برای شرب خمر و عواقب نوشیدن الکل اجرا شد. هرچند که برای مقابله با قاچاق مشروبات الکلی در ایران، به قانون نیم قرن پیش استناد می شود.

سلامت نیوز ک مبارزه پلیس جمهوری اسلامی با نوشیدنی های الکلی، سابقه ای 30 ساله دارد. یعنی همان زمانی که قانون مجازات اسلامی و حد و حدودهای شرعی برای شرب خمر و عواقب نوشیدن الکل اجرا شد. هرچند که برای مقابله با قاچاق مشروبات الکلی در ایران، به قانون نیم قرن پیش استناد می شود.

به گزارش خبرآنلاین مبارزه پلیس جمهوری اسلامی با نوشیدنی های الکلی، سابقه ای 30 ساله دارد. یعنی همان زمانی که قانون مجازات اسلامی و حد و حدودهای شرعی برای شرب خمر و عواقب نوشیدن الکل اجرا شد. هرچند که برای مقابله با قاچاق مشروبات الکلی در ایران، به قانون نیم قرن پیش استناد می شود. این روزها اما چیزی که بیش از هر آماری در کشف کالای قاچاق و غیرمجاز خودنمایی می کند، افزایش کشف مشروبات الکلی، در مرزهای غربی کشور و البته داخل ایران است. در خبرهای هفتگی پلیس های مرزبانی و پلیس امنیت تهران اگر دقت کنید، حتما سه چهار خبر درباره میزان کشفیات مشروبات الکلی وارداتی و تولیدی پیدا می کنید. نکته اینجاست که آمارها حکایت از کشف بیشتر دارند؛ 83 درصد افزایش کشف در مرزهای غربی، 25 درصد افزایش کشف در تمام ایران و آمارهایی از این دست. همین هفته گذشته در خبری اعلام شد از یک خانه در شمال تهران 5 هزار لیتر مشروب الکلی کشف شده است. این درحالی است که رییس پلیس عقیده ندارد تعداد معتادان الکلی در ایران افزایش داشته است و تنها 200 هزار معتاد به الکل در ایران وجود دارد.

به هر حال آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نشان از ارزش چند صد میلیارد تومانی تجارت مشروبات الکلی در ایران دارد.حسن وفایی دبیر  ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز در این زمینه به خبر آنلاین گفته است  هر سال 730 میلیون دلار مشروبات الکلی به ایران وارد می شود که از این میان تنها 200 میلیارد تومان آن (حدود 200 میلیون دلار) کشف می شوند. این آماری است که نادعلی سلطانی، مدیرکل هماهنگی دستگاه های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرآنلاین ارائه می کند. پیش از این خبرآنلاین از ورود قاچاق روزانه بیش از دو و نیم میلیون دلار انواع مشروبات الکلی از مرزهای غربی به ایران خبرداده بود.

سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی پیش از این گفته است که در سال 20 میلیون لیتر نوشیدنی الکلی در ایران کشف می شود. او همچنین گفته پلیس تنها یک چهارم و حداکثر یک سوم واردات را کشف می کند. البته این آمار و ارقام در حالی ارائه می شود که برخی کارشناسان و حتی مسوولان می گویند تنها 10 درصد مشروبات الکلی قاچاق به ایران کشف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha