رئیس جمعیت هلال احمر: خدمات توانبخشی تخصصی و فوق تخصصی رایگان به مصدومان زلزله غرب کشور عرضه می‌شود.

خدمات رایگان توانبخشی برای زلزله زدگان/کمک 5 میلیون تومانی به خانواده‌های داغدار زلزله زده

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر: خدمات توانبخشی تخصصی و فوق تخصصی رایگان به مصدومان زلزله غرب کشور عرضه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ علی اصغر پیوندی در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله غرب کشور برگزار شده بود افزود: مرکز جامع هلال احمر کرمانشاه آماده ارائه خدمات توانبخشی نظیر پروتز، اروتز، اندام مصنوعی و فیزیوتراپی به مصدمان زلزله غرب کشور است.
وی گفت: درصورت نیاز به خدمات فوق تخصصی و پیشرفته، مرکز توانبخشی تهران این خدمات را به صورت رایگان ارائه خواهد کرد.
پیوندی درباره ادامه کمک‌های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور نیز گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی نظیر پتو، وسایل گرما زا و چراغ والرو را اهدا کنند.
وی با اشاره به حضور نیرو‌های امدادی هلال احمر تا اسکان دائم خانواده‌ها تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در کنار مردم به یاری آن‌ها می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی خود در ساعات ابتدایی زلزله استان کرمانشاه در منطقه حاضر شد و نجات مردم را در اولویت کار خود قرار داد افزود: در تخمین ابتدایی به نظر می‌رسید ۵۰ هزار نفر در شعاع ۵ کیلومتری از شهر ازگله گرفتار حادثه شده باشند.
وی گفت: براساس برآورد اولیه ۳۳ هزار خانواده گرفتار حادثه شده بودند که امکانات اولیه از استان کرمانشاه و استان‌های معین به منطقه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در ساعات اولیه زلزله نیرو‌ها و تجهیزات لازم از استان‌های معین از جمله ۳۸ تیم واکنش سریع، ۵۲ تیم اضطراری، ۲۷ تیم امدادی به همراه سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شدند.
پیوندی افزود: پس از وقوع حادثه حدود ۱۰ هزار چادر موجود در انبار‌های استان کرمانشاه و ۱۵ هزار چادر از استان‌های معین به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی گفت: هزار و ۶۳۰ روستا و هفت شهر گرفتار حادثه به هشت منطقه به منظور امدادرسانی بهتر تقسیم شدند و در روز اول حادثه اسکان و تغذیه اضطراری و نجات افراد از زیر آوار انجام شد؛ همچنین در اولین روز پس از وقوع حادثه ۱۰ هزار و ۵۲۰ چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال شد که فقط ۵ هزار و ۶۵۰ چادر به شهر سر پل ذهاب فرستاده شد.
رئیس سازمان هلال احمر ایران ادامه داد: تا امروز جمعیت هلال احمر به غیر از اقلام امدادی و تجهیزات لازم، ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه خود را صرف امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه کرده است و مردم نیز تا امروز ۳۷۰ میلیارد ریال وجه نقد و ۲۰ هزار تن اقلام امدادی به زلزله‌زدگان کمک کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در روز‌های اول و دوم بعد از حادثه به دلیل اینکه نظم و انظباط در منطقه حاکم نبود، نتوانستیم اقدامات امدادی را آن گونه که باید انجام دهیم و در روز دوم بعد از زلزله و با حضور رئیس جمهور در منطقه شورای تامین تشکیل و نظم و انظباط بهتر شد.
پیوندی افزود: در روز اول بعد از حادثه زلزله، ۲۷ هزار و ۳۰۰ چادر و اقلام امدادی، در روز دوم ۴۳ هزار چادر، روز سوم ۶۰ هزار چادر و امروز حدود ۸۲ هزار و ۵۴۰ چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
وی گفت: تا امروز ۲۴۰ هزار تخته پتو، ۱۹ هزار والور، ۵۸۰ هزار قوطی کنسرو، ۵۶ هزار قطعه موکت و ۳۲ هزار ست ظروف در بین زلزله زدگان توزیع شده است و براساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در منطقه ۲۸۰ تن نایلون در انبار‌ها ذخیره شده بود که تا امروز ۱۲۰ تن آن میان زلزله زدگان توزیع شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به منظور برقراری بیشتر نظم و انظباط در توزیع اقلام امدادی، دفترچه‌های امدادی با توجه به اطلاعات مرکز آمار برای زلزله زدگان تهیه می‌شود که براساس این دفترچه‌ها بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و بعد از آن بسته‌های غذایی خشک یک ماهه میان زلزله زدگان توزیع می‌شود.
پیوندی افزود: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده، بنیاد مسکن مسئولیت تامین مسکن زلزله زدگان را برعهده گرفته است.
وی گفت: امداد هوایی هلال احمر ۱۰ فروند بالگرد را برای امدادرسانی به زلزله زدگان مجهز کرده است که تا امروز این بالگرد‌ها ۲۴۰ ساعت پرواز داشتند و ۲۵۰ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند و ۶۰۰ نیروی امدادگر و ۱۳۰ هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق زلزله زده جابجا کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در روز‌های اول زلزله پنج مرکز درمانی را در مناطق زلزله زده و یک بیمارستان صحرایی را در حیاط بیمارستان سر پل ذهاب که بر اثر زلزله تخریب شده بود احداث کرد.
پیوندی در پایان تاکید کرد: نیرو‌های سپاه پاسداران کار امدادرسانی به زلزله زدگان را در روستا‌ها و نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران امدادرسانی در شهر‌ها را برعهده دارند.

کمک 5 میلیون تومانی هلال احمر به خانواده‌های داغدار زلزله زده
رئیس جمعیت هلال احمر کشور از اعطای کمک 5 میلیون تومانی به خانواده‌های داغدار و یا صاحب فرزند شده در زلزله غرب کشور خبر داد.
علی اصغرپیوندی در جمع خبرنگاران گفت: این مبلغ بر اساس گزارش‌هایی که از پزشکی قانونی دریافت می‌شود، پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین به خانواده‌هایی که بعد از وقوع زلزله فرزندشان متولد شده است ۵ میلیون تومان کمک نقدی از طریق کمک‌های مردمی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha