رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، موضوع ایمنی بیماران مورد توجه قرار داد و گفت: عدم توجه به ایمنی بیماران می‌تواند بحران‌ساز باشد.

عدم توجه به ایمنی بیماران بحران‌ساز می شود

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، موضوع ایمنی بیماران مورد توجه قرار داد و گفت: عدم توجه به ایمنی بیماران می‌تواند بحران‌ساز باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح چند بخش عفونی و آندوسکوپی در بیمارستان کودکان مفید، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ماموریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ۵۴ درصد شهر تهران را برعهده دارد، افزود: مجموعه این دانشگاه نقشی ملی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات برعهده دارد. بر این اساس برای اینکه بتوانیم حرکت رو به جلو داشته باشیم، ایجاد تغییراتی جدی در سه محور ارتقای بهره‌وری، کیفیت و بیمارمحوری را در نظر داریم.

وی با بیان اینکه وظیفه تمام شاغلان بیمارستان‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد، ادامه داد: علاوه بر آن باید از حداکثر توان فیزیکی و مالی دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف‌مان استفاده کنیم. باید توجه کرد که یکی از ترجمان مهم اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره‌وری است. امروز در حوزه خدمات درمان، منشوری به نام نسل نوین اعتباربخشی بیمارستان‌ها در حوزه درمان در اختیار داریم. این منشور برای تمام فرآیندهای بیمارستانی دستورالعمل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانش‌آموختگان علوم پزشکی باید متناسب با نیازهای حوزه سلامت تربیت شوند، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز نیازمند عمق‌بخشیدن به مقالات‌مان هستیم. بر این اساس به صرف تولید مقاله نمی‌توانیم در حوزه پزشکی پیشرفت کنیم، مگر اینکه این تحقیقات گره‌ای از حوزه سلامت باز کند. علاوه بر آن باید به خلق ثروت نیز توجه کنیم.

آقاجانی تاکید کرد: همه اقدامات ما در بیمارستان‌ها و همه اقدامات آموزشی و پژوهشی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، باید با محوریت بیماران باشند. امروز موضوع ایمنی بیماران از نکات مهمی است که در مراکز معتبر درمانی دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد، در این صورت عدم توجه به ایمنی بیماران می‌تواند بحران‌ساز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پی بهره‌برداری از بخش‌های آندوسکوپی، NICU و چند بخش عفونی در مرکز آموزش درمانی مفید تهران گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقشی ملی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات برعهده دارد و برای اینکه بتوانیم حرکت رو به جلو داشته باشیم، ایجاد تغییراتی جدی در سه محور ارتقای بهره‌وری، کیفیت و بیمارمحوری در نظر داریم.

در این مراسم پژوهشکده تحقیقات سلامت گوارش، بخش ۳۱ تختی NICU، بخش آندوسکوپی هشت تخت‌خوابی و چند بخش عفونی به بهره‌برداری رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha